İslam hukukunda alışverişte vekâlet
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmaya mevzu edilen vekâlet konusu geçmişte olduğu gibi günümüzde de Müslümanlar açısından önemini korumaya devam etmektedir. Fıkıhçılar, bu konudaki nassları ve İslam'ın genel prensiplerini göz önünde bulundurarak değişik yaklaşımlar sergilemişlerdir. İslam hukukunda bu değişik yaklaşımlarının tespit edilmesi ve Fukahanın bu meseleyi ele alış tarzının belirlenmesi önem arz etmektedir. Bu doğrultuda `İslam Hukukunda Alışverişte Vekâlet` konusu ilmi bir disiplin içerisinde ele alınıp incelenecektir.Bu çalışma: Giriş, üç bölüm ve sonuç kısmından oluşmaktadır. Giriş bölümünde tezin amacı, önemi, konusu, tezin yöntemi, sınırları ve kaynaklarına değindik. Birinci bölümde İslam hukukunda alışveriş ana başlığı altında İslam hukukunda akit, alışveriş, alışverişin rükünleri, alışverişin meşruiyeti, alışverişin şartları, alışverişin çeşitleri başlıklar halinde incelendi. İkinci bölümde İslam hukukunda vekâlet başlığı altında genel olarak vekâletin; sözlük, terim, anlamı verildi ve sonrasında mezheplere göre tanımı yapılarak vekâletin mahiyeti ve hukuki dayanağı olan kitap, sünnet, icmaya dayanan meşruiyeti ve hukuku ile ilgi mezhep görüşleri ele alındı. Ardından vekâletin; hükmü, rükünleri, şartları, konusuyla ilgili şartları, çeşitleri, ücret karşılığı vekâlet ve vekâletin sona erme halleri üzerinde duruldu. Üçüncü bölümde ise İslam hukukunda alışverişte vekâlet, vekâlet vermede cehalet, satın almada vekâlet, satın alma hususunda müvekkil ile vekilin tasarrufları, vekâlet veren ile vekil arasındaki ihtilafları, satın almada vekillerin birden çok olması ve satış yapmada vekâlet bahisleri incelendi. Sonuç kısmında ise çalışmanın genel bir değerlendirmesi yapıldı.Anahtar Kelimeler: İslam Hukuku, Vekâlet, Müvekkil, Akit, Alışveriş The proxy that we have chosen as subject to our study continues to be important for Muslims today as it was in the past. In Islamic law, the subject of attorney in shopping is an issue that should be examined in our opinion. In order to realize this aim, we deemed it appropriate to determine the subject as a proxy for shopping in Islamic law.This study consists of an introduction, three chapters and a conclusion. In the introduction part, we mentioned the purpose, importance, subject, method, limits and sources of the thesis. In the first part, with title of shopping in Islamic law, the contract in Islamic law, shopping, the routines of shopping, the legitimacy of shopping, the terms of shopping, the types of shopping were analyzed. In the second part, with the title of agency attorney in Islamic law; The dictionary, the term, its meaning was given, and then, the definition of agency according to the sects was made, and the legitimacy and law based on the agency, and the views of the sect related to the law. Then the agency ; It was also emphasized with its provision, roles, conditions, types, proxy for wages and termination. In the third part, the shopping agency in Islamic law, ignorance in power of attorney, agency in procurement, tender disputes between the client and the lawyer, purchasing agents and sales representatives. As a result, a general evaluation of the study was made.Keywords: Islamic Law, Agency, Client, Aqd, Sales Contract
Collections