Ergenlerde kaygı ve duanın çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Rize örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Rize'de öğrenim gören lise öğrencilerinin kaygı düzeyleri ile dua tutumları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. İlişkisel tarama modelinde hazırlanan araştırmanın örneklem grubunu, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Rize'de bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı farklı türdeki resmi liselerden, yansız oransız küme örneklem yöntemiyle seçilen 579 lise öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada, araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu, kaygı düzeylerini belirlemek amacıyla Spielberger ve arkadaşları (1970) tarafından geliştirilen, Öner ve Le Compte (1985) tarafından Türkçe'ye uyarlanan `Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri`; yetişkinlerin dua tutumlarını ölçmek amacıyla Albayrak ve arkadaşları (2014) tarafından geliştirilen `Dua Tutum Ölçeği` kullanılmıştır.Araştırmada betimsel analizler, bağımsız grup t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Kruskal Wallis-H testi, Mann Whitney-U testi ve Pearson Korelasyon Analizi ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda durumluk kaygı ile dua tutumu arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki saptanmıştır (p<,001). Bunun yanında sürekli kaygı ile dua tutumu arasında da negatif yönde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir (p<,05).Araştırmada öğrencilerin kaygı düzeylerinin, araştırmanın süreksiz değişkenlerinden sınıf, cinsiyet, öznel dindarlık algısı, aile tutumu ve okul türüne göre farklılaştığı tespit edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin dua tutum düzeylerinin ise, araştırmanın süreksiz değişkenlerinden, cinsiyet, okul türü, ebeveyn birlikteliği, sağlık algısı, dindarlık ve başarı algılarına göre farklılaştığı tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Kaygı, ruh sağlığı, dua, ergen, dindarlık The aim of this study is to reveal the relationship between prayer and anxiety levels of high school students who study in Rize. The correlational survey method was used and the sample consisted of 579 high school students from different types of official high schools affiliated with Ministiry of National Education during the 2015–2016 academic year in Rize and selected by disproportionate random cluster sampling method. In the study the following measurment tools were used; Personal information form which was prepared by the researcher, in order to determine anxieyt levels of Adolescents `The State-Trait Anxiety Inventory` which was developed by Spielberger et.al. (1970) and adapted to Turkish by Öner & Compte (1985), `Prayer Attitude Scale` for measuring preyer' attitudes of adolescents and adults developed by Albayrak et al. (2014).In the study descriptive analysis was performed by independent group t-test, one way analysis of variance (ANOVA), Kruskal Wallis-H test, Mann Whitney-U test and Pearson correlation analysis. As a result of the research, there was a significantly negative relationship between state anxiety with attitude of prayer sub-scale of the scale (p<,001). Therewithal there was a significantly negative relationship between trait anxiety with attitude of prayer sub-scale of the scale (p<,05).Findings showed that anxiety levels of students differ in terms of discrete variables in the study class, gender, perception of religion, family attitude and type of schoolFindings showed that prayer attitude levels of students differ in terms of discrete variables in the gender, perception of religion, parents association, health perception, perception of success and type of schoolKey words: Anxiety, mental health, prayer, adolescent religiosity
Collections