İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin kesirler konusunda bilgisayar animasyonları yardımıyla problem kurma becerilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin kesirler konusunda bilgisayar animasyonları yardımıyla problem kurma becerilerini belirlemektir. Bu kapsamda, çalışmanın yöntemi olarak aksiyon araştırması yaklaşımı belirlenmiştir. Çalışmanın örneklemini, Bingöl ilindeki bir devlet okulunun 4. sınıfında öğrenim gören 27 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak; Problem Kurma Veri Ölçeği, Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu ve çalışma kâğıtları kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre; bilgisayar animasyonları yardımıyla kesirlerle problem kurma çalışmalarının öğrencilerin problem oluşturma yeteneklerini yeterince geliştirmediği, `doğru` kategorisinde problem kuramayan öğrencilerin birim kesirlerden ve eşit kesir sayılarından daha fazla yararlandıkları, öğrencilerin problem kurma basamaklarından plan yapma basamağında düşündüklerini problem oluşturma basamağında uygulamada sorun yaşadıkları, öğrencilerin problem kurmada verilenler ve istenenler arasındaki bağlantıyı tam olarak ilişkilendiremedikleri, `doğru` kategorisinde problem kuran öğrencilerin daha orijinal ve karmaşık kesir problemleri kurabildikleri, öğrencilerin bilgisayar animasyonları yardımıyla kesirlerle problem kurma ve çözme etkinlikleri sonucunda, kesirleri okuma, kesirlerde sıralama, kesirlerde toplama, kesirlerde çıkarma, verilen kesir kadarını boyama, kesirlerde modelleme konularını daha iyi kavradıkları ve pekiştirdikleri görülmektedir. Öğrencilerin, animasyonlarla ders işlemeye istekli oldukları, özellikle soyut derslerde animasyonlarla ders işlemenin faydalı olduğunu, animasyonların problem kurma becerilerini geliştirdiğini ifade ettikleri ortaya çıkmaktadır. Özetle; animasyonlardan yararlanılarak problem kurma çalışmalarına ağırlık verilmesine, soyut ve zor konuların öğretiminde animasyonlardan yararlanılmasına ilişkin önerilerde bulunulmuştur. The purpose of this study is to determine the problem-setting skills of the 4th grade students of primary school with the aid of computer animations on fractions. In this context, the approach of action research is defined as the method of study. The sample of the study is composed of 27 students who are studying in the 4th grade of a public school in Bingöl province. As a data collection tool in this study; Problem Establishment Data Scale, Semi-structured Interview Form and worksheets are used. According to the results of the study Problem setting exercise supported by computer animations with fractions have not adequately improved students' problem-forming skills. The students, who cannot set up problems in `Right` category, make use of unit fraction and equal fractions and face the problems in the stage of create a problem. And also students have difficulty that to correlate between inputs and results. Students, who can set up problems in the `Right` category, can set up more complex and original rational problems and better understanding by using in rational operation such as addition, subtraction and modeling. Besides that, students expressed that they are willing to work with computers, especially in abstract subjects and computer animations help to improve the ability of problem solving. As a result, this work recommends that to concentrate on and receive support from computer animations in the stage of setting up problem in the process of teaching difficult and abstract topics.
Collections