4.sınıf sosyal bilgiler dersinde dürüstlük değerini kazandırmada edebi ürünlerin kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın temel amacı 4.sınıf öğrencilerine edebi ürünlerin dürüstlük değerini kazandırmadaki etkisini incelemektir. Çalışma grubunu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Rize-Pazar ilçesinde Ahmet Mesut Yılmaz İlkokulu'nda öğrenim gören, 4-L sınıfı (25) Deney grubu ve 4-N sınıfı (23) oluşturmaktadır.3. sınıflar Hayat Bilgisi Öğretim Programında ve 5. Sınıflar Sosyal Bilgiler Öğretim Programında değerler eğitiminde dürüstlük değerine yer verilirken 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programında doğrudan verilecek değerler arasında dürüstlük değerinin olmaması, ayrıca 4.sınıflarla dürüstlük değeri üzerine bir çalışmanın yapılmamış olması araştırmayı önemli kılmaktadır. Araştırmanın yöntemi nitel yaklaşıma göre desenlenmiştir. Doküman inceleme, gözlem ve görüşme yoluyla veriler toplanmıştır. Sıkça kullanılan batı kaynaklarının aksine Türk örf, âdet ve değerlerinin beslendiği doğu ve İslam medeniyetlerinin eserlerinden olan Doğu Klasiklerinden seçilen edebi ürünlerle örnek olay metinleri oluşturulmuştur. Seçilen eserlerin, özellikle doğru insan yetiştirebilmek noktasında temel oluşturan dürüstlük değerini işlemiş olmasına ve 4. sınıf öğrenci seviyesine uygun olmasına dikkat edilmiştir. Doküman incelemesi çerçevesinde, Kelile ve Dimne, Gülistan, Bostan, Mesnevi, Nasihatname (Kabusname) ve Tutiname isimli eserler incelenmiştir. Veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda kullanılan eserlerin 4. sınıf öğrencilerine dürüstlük değerini kazandırmada etkili olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Değerler Eğitimi, Dürüstlük Değeri, Sosyal Bilgiler Öğretimi, Edebi Ürün, Doğu Klasikleri. The main aim of the search is to examine the effect of the literary works on honesty education for the grade 4th students. The group consists of the 4th grade students who have been educated in 2015-2016 Educational Years in Rize-Pazar province and in Ahmet Mesut Yılmaz Primary School with 4-L class (25) the experimental group and 4-N class (23).In 3rd grade Life Lesson Curriculum and in 5th grade Social Science Curriculum, in Values Education Programmes, the value of honest is set up. On the other hand, in the 4th grade social science lesson, the value of honesty education is not given importance and also, there are not any studies about teaching of value of honesty in the grade 4th. There makes them important. The qualitative search method is aimed. The data has been collected by document review, observation and interview. Unlike, the commonly used western sources, the artifacts of the Islamic civilization and the Eastern classic literary products which represent Turkish traditions and cultures as case study texts. In the selected products, it must have the core values of educate the honest human, and it must be suitable for the grade 4th students' level. Within the framework of the document review, Kelile and Dimne, Gülistan, Bostan Mesnevi, Nasihatname (Kabusname) and Tutiname are searched. The data were analyzed by the content analysis technique. Attehend of the search, using works are very effective to teach the value of honesty for the grade 4th students. Keywords: Values Education, The value of honesty, Teaching Social Science, The literary work, The eastern classics.
Collections