Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme ortamlarında bilişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin çok boyutlu düşünceleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, özellikle temel eğitim düzeyine odaklanarak sınıf öğretmenlerinin bilişim teknolojilerine ilişkin öz yeterlik algıları, teknolojileri kullanım yolları ve etkililiklerini birlikte ele alarak değerlendiren bir çalışmadır. Karma türünde olan araştırmada özel durum deseni kullanılmıştır. 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Batman ilinde görev yapan 90 sınıf öğretmenine 'Eğitimde Bilişim Teknolojileri Kullanımı' ölçeğinin uygulanması sonucu 3 farklı tabakada (düşük, orta, yüksek düzeyde) elde edilen puanlara göre aralarından 12 öğretmen seçilmiş ve bu öğretmenlerle yürütülen 3 odak grup görüşmesi ile nitel veriler toplanmıştır. Araştırma sonucunda; odak grup görüşmeleri öncesinde Batman ili genelinde görev yapan sınıf öğretmenlerine uygulanan `teknoloji algıları ve yeterlikleri` ölçeğine ilişkin sonuçlar incelendiğinde, öğretmenlerin bilişim teknolojileriyle ilgili öz yeterlik algıları boyutunun en düşük ortalamaya sahip olduğu bulunmuştur. En yüksek ortalamaya sahip boyut ise eğitimde teknoloji kullanımının öğretim süreçlerine yansıması boyutudur. Bu sonuç, öğretmenlerin öğretim süreçlerinde teknolojiyi kullandıklarında öğrenciler üzerinde olumlu sonuçlar oluşturduğuna inandıkları anlamına gelmektedir. This research is a study evaluating class teachers' self-efficacy perceptions, ways of using the technologies and their effectiveness, especially focusing on the basic education level. Case study design was used in the mixed type of study. Twelve teachers were selected from among the 3 classrooms (low, middle, high level) of the application of 'Use of Information Technologies in Education' scale to 90 classroom teachers working in Batman in 2016-2017 academic year and 3 focus group interviews conducted with these teachers and qualitative data were collected. As a conclusion of the research; it was found that the teachers had the lowest average self-efficacy perceptions dimension related to information technologies when the results related to the scale of `technology perceptions and competences` applied before focus group interviews to the class teachers working in Batman province were examined. The dimension with the highest average reflects the use of technology in education in teaching processes. This result means that teachers believe that they have positive outcomes on students when they use technology in their teaching process.
Collections