Eğitim kurumlarında yenileşme gereksinimi ile öğrenen örgüt olabilme düzeyleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacını eğitim kurumlarında yenileşme gereksiniminin belirlenmesi ve eğitim kurumlarında yenileşme gereksinimi ile kurumların öğrenen örgüt olabilme düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi oluşturmaktadır. Araştırma yenileşme gereksinimi duyan örgütlerin öğrenen örgüt olma düzeylerini ortaya çıkarma anlamında ve (Beycioğlu, 2004; İnandı, 1999; Sayıner, 1997) çalışmalarının sonuçlarına ek olarak bu örgütlerin öğrenen örgüt olma düzeylerinin de ortaya konulması anlamında önemlidir.Araştırmada veri toplama aracı olarak `Öğrenen Örgüt Olma (ÖÖO) Ölçeği` kullanılmıştır. Bu ölçek Subaş (2010) tarafından geliştirilmiştir. Araştırmada yenileşme gereksinimini belirlemek için İnandı (1999) tarafından geliştirilen 53 soruluk ölçek Beycioğlu (2004) tarafından yeniden değerlendirilmiş ve uzman görüşleri alınarak 53 maddeden 40 maddeye düşürülen ve son hali verilen ölçek kullanılmıştır. Veriler SPSS 23,0 kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırma tarama(survey) modellerinden ilişkisel tarama modeline uygun nicel bir çalışmadır. Araştırmada Kahramanmaraş ili merkez ve ilçeleri olmak üzere 2014-2015 eğitim öğretim yılında ilkokul ve ortaokul öğretmenlerini içeren evrende merkez ilçeler, Elbistan, Nurhak, Türkoğlu, Afşin, Ekinözü ilçelerinden toplam 527 ölçek alınmış bunların 506 tanesi değerlendirmeye alınmıştır.Araştırma sonuçlarına göre yenileşme gereksinimi tüm alt boyutlarda `oldukça` yüksek düzeyde çıkmıştır. Öğrenen örgüt olabilme ve yenileşme gereksinimi arasında toplam puanlarda anlamlı ilişki bulunamamış ancak alt boyutlarda negatif yönde düşük anlamlı ilişkiler saptanmıştır. This research aims two things: The first one is the determination of the need for innovation at educational institutions and the other one is the revealing of the relationship beetween the need for innovation at educational institutions and the degree of how much these institutions can become a learning institution.The research is important in terms of both revealing the degree of how much the institutions which need innovation can become a learning institution and presenting the degree of how much the institutions can become a learning institution in addition to the results of the study by (Beycioğlu, 2004; İnandı, 1999; Sayıner, 1997). As a means of collecting data in the study, `Being a Learning Organization (BLO) Scale` was used. This scale was developed by Subaş (2010). The scale of 53 questions developed by İnandı (1999) was re-evaluated by Beycioğlu (2004) to determine the needs for innovation in the research and the final scale was used after having being was reduced to 40 items from 53 items by taking expert opinions.The data was analyzed by using SPSS 23.0.The research is a quantitative study that is appropriate to the relational survey model among the survey models. In this research, total of 527 scales were taken from the primary and middle school teachers in Kahramanmaras province and the districts of Elbistan, Nurhak, Turkoglu, Afşin and Ekinözü in the 2014-2015 education year. According to the results of the research, the need for innovations has been `quite` high in all sub-dimensions.The relationship between the need to be a learning institution and the need for innovation was found to be negatively correlated and insignificant in the sub-dimensions.
Collections