Eğitim bilişim ağı`na ilişkin okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (EBA)'na yönelik algılarını, kullanım sıklığını ve inançlarını çeşitli değişkenler açısından incelemek, tespit etmek ve bu platformun gelişmesine katkıda bulunmaktır. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Rize ve Trabzon illerinde görev yapan 301 okul öncesi öğretmeniyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verilerini toplamak amacıyla Alabay (2015) tarafından geliştirilen `Ortaöğretim öğretmenlerinin EBA (Eğitim Bilişim Ağı) kullanımına ilişkin görüşleri` adlı ölçek ve araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre okul öncesi öğretmenlerinin EBA'ya yönelik algıları, kullanım sıklıkları ve inançları; öğretmenlerin yaş, mesleki deneyim ve Fatih Projesi hakkında bilgi sahibi olma değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Cinsiyet değişkenine göre ise anlamlı farklılık göstermemektedir. Kurum türü ve sınıfta etkileşimli tahta bulunma değişkenleri sadece EBA kullanma sıklığı boyutunda anlamlı fark göstermektedir. Görev yeri değişkeni ise EBA'ya yönelik algı boyutunda anlamlı farklılık göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi Öğretmenleri, Teknoloji Entegrasyonu, Fatih Projesi, Eğitim Bilişim Ağı, Etkileşimli Tahta The aim of this study is to examine and evaluate preschool teachers' perceptions and beliefs about the Education Informatics Network (EBA) in terms of various variables, determine their frequency of use this platform, and also contribute to the development of the platform. The research was carried out with 301 preschool teachers working in Rize and Trabzon during 2017-2018 academic year. In order to collect the data of the study, the scale developed by Alabay (2015) `The views of secondary school teachers about the use of EBA` and the `Personal Information Form` prepared by the researcher were used. According to the results of the research, preschool teachers' perceptions, frequency and beliefs about EBA varied significantly with regard to teachers' age, professional experience and knowledge of Fatih Project. There is no significant difference according to gender. The type of institution and the presence of interactive boards in the classroom show significant differences only in the frequency of using EBA. On the other hand, the workplace variable showed a significant difference in the perception towards EBA. At the end of the research, a set of recommendations were made in order to improve EBA, increase its efficiency and frequency of use.Keywords: Preschool Teachers, Technology Integration, Fatih Project, Education Information Network, Interactive Board
Collections