Özel yetenekli ilkokul 4. sınıf öğrencilerine yaratıcı drama yöntemiyle girişimcilik becerisi kazandırılması üzerine bir eylem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma özel yetenekli ilkokul öğrencilerinin girişimcilik becerilerinin geliştirilmesi için yaratıcı drama yöntemi ile yapılandırılmış etkinliklerinin hazırlanması, uygulanması ve elde edilen sonuçların yansıtılması süreçlerini kapsayan bir eylem araştırmasıdır. Eylem araştırması Doğu Karadeniz Bölgesinde özel yeteneklilere destek eğitimi veren bir Bilim ve Sanat Merkezinde (BİLSEM) gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 6'sı erkek 2'si kız olmak üzere toplamda 8 ilkokul 4.sınıf öğrencisi katılmıştır. Öğrencilere toplamda 5 hafta (20 ders saati) girişimcilik eğitimi verilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Girişimcilik Yeterlilikleri Ölçeği` (Ataseven, 2016), araştırmacı notları, öğrenci günlükleri, öğrenci ürünleri ile çizim ve görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda özel yetenekli ilkokul öğrencilerin girişimcilik tutumları, girişimcilik eğitimi ve girişimcilik becerileri puanlarında artış olduğu görülmüştür. Araştırma kapsamında geliştirilen yaratıcı drama etkinliklerinin öğrenciler tarafından beğenildiği, geliştirilen etkinliklerin özel yeteneklilerin kariyer tercihlerini de kısmen etkilediği sonuçlarına ulaşılmıştır. This study is an action research which involves the preparation and implementation processes of structured activities with the help of creative drama method and reflecting the gathered results in order to develop the entrepreneurial skills of special talented primary school students. This action research was carried out in a Science and Art Center (BİLSEM) which provides supportive education for special talents in the Black Sea Region. A total of eight primary school 4th-grade students (six male and two female) joined the study. A total of five weeks (20-course hours) of entrepreneurship education was given to the students. Entrepreneurship Qualifications Scale (Ataseven, 2016), researcher notes, student diaries, student products, and drawing and interview techniques were used as data collection tools in the study. At the end of the research, it was seen that entrepreneurship attitude, entrepreneurship education and entrepreneurship skill scores of the special talented primary school students increased. It was concluded that the creative drama activities developed within the scope of this research were liked by the students and the developed activities partially affected the career preferences of the special talents.
Collections