Öğretmenlerin algılarına göre okulların DNA profilleri ile örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma öğretmenlerin algılarına göre okulların DNA profilleri ve örgütsel mutluluk arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Rize ilindeki Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilköğretim ve ortaöğretimde görevli 404 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın modeli, ilişkisel tarama modelidir. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin algılarına göre okulların DNA profilleri cinsiyet ve öğretmenlerin çalıştığı kurum değişkenine göre anlamlı farklılık göstermezken, yaş, hizmet yılı ve öğrenim durumuna göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Öğretmenlerin örgütsel DNA algıları en yüksek esnek örgüt boyutundadır. Bununla beraber, öğretmenlerin örgütsel mutluluk algıları yaş, hizmet yılı ve öğrenim durumu değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermezken; cinsiyet ve çalıştığı kurum değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Araştırma sonucunda, örgütsel mutluluğun sağlıklı örgütler ile pozitif yönde bir ilişkisi bulunurken, sağlıksız örgütlerle negatif yönde bir ilişkisi olduğu görülmüştür. Bununla beraber okulların DNA profilleri örgütsel mutluluğu anlamlı bir şekilde yordamakta ve öğretmenlerin örgütsel mutluluk düzeylerinde gerçekleşen değişimin %35'ini açıklamaktadır.Anahtar Kelimeler: Öğretmenler, örgütsel DNA, Okul DNA profilleri, sağlıklı örgüt, sağlıksız örgüt, mutluluk, örgütsel mutluluk This research was carried out with the aim of determining the relationship between schools' DNA profiles and organizational happiness according to teachers' perceptions. The research sample consists of 404 teachers working at primary and secondary public schools in Rize. The research model is correlational survey model. As a result of the research, it has been found out that school DNA profiles has no meaningful difference in the variables of gender and school type; nevertheless, there is a meaningful difference in the variables of age, seniority and education level of teachers. According to teachers' perceptions, the resilient organization has the highest perception level. Additionally, teachers' level of organizational happiness didn't show any meaningful difference in the variables of age, seniority and education level; but it showed a meaningful difference in the variables of gender and school type. At the end of the research, it has been discovered a positive relationship between healthy organizations and organizational happiness; a negative relationship between unhealthy organizations and organizational happiness. Finally, school DNA profiles predict organizational happiness in a meaningful way and explain 35% of the variation occurred in organizational happiness.Keywords: Teachers, organizational DNA, school DNA profiles, healthy organizations, unhealthy organizations, organizational happiness
Collections