Sekizinci sınıf öğrencilerinin epistemolojik inançlarının geliştirilmesinde yazma etkinliklerinin kullanılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğrencilerin epistemolojik inançlarının, öğrenmelerini etkilediği bilinmektedir. Bu nedenle sahip olunan epistemolojik inançların geliştirilmesi önem kazanmaktadır. Bu çalışmada sekizinci sınıf öğrencilerinin epistemolojik inançlarının, yazma etkinlikleri yoluyla geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada yarı deneysel desenlerden aralıklı zaman dizisi modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Trabzon'un kırsal bölgesindeki bir ortaokulda öğrenim gören 18 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerin epistemolojik inançlarını geliştirmeye yönelik olarak fen bilimleri dersinin `Madde ve Yapısı` ünitesinde yazma etkinlikleri geliştirilmiştir. Her bir yazma etkinliği epistemolojik inançların çeşitli boyutlarına (bilginin kaynağı, bilginin yapısı, bilginin kesinliği, öğrenme hızı ve öğrenme kontrolü) odaklanmıştır. Etkinlikler toplam 24 ders saatinde uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak kavram karikatürleri ve yarı yapılandırılmış mülakatlar kullanılmıştır. Öğrencilerin epistemolojik inançlarının her boyutu absolutist (zayıf), multiplist (orta) ve evaluatist (yüksek) düzeyleri dikkate alınarak değerlendirilmiştir. Bu değerlendirme için araştırmacı tarafından geliştirilen `Epistemolojik İnanç Düzeyleri Rubriği` kullanılmıştır. Çalışmada uygulanan yazma etkinliklerinin öğrencilerin epistemolojik inanç düzeylerini artırdığı belirlenmiştir. Bu gelişmenin öğrencilerin yazarak öğrenmeye ve bilmeye dair daha derin bir anlayış geliştirmelerinin sonucu sağlandığı söylenebilir. Benzer uygulamaların daha uzun zaman diliminde yapılarak öğretmen ve öğrenci deneyimlerini de yansıtacak şekilde uygulama sürecinin değerlendirilmesi gerektiği önerilmiştir. It is well documented that epistemological believes of students influence their learning. Due to this reason, the development of epistemological believes gained importance. The objective of the present study is to develop the epistemological believes of eighth grade students through writing activities. Intermittent time series analysis was conducted from quasi experimental designs. The total of 18 eighth grade students who attend a secondary school in the rural part of Trabzon, were considered to take study samples. To improve epistemological believes of students, writing activities have been developed in the `Matter and its Structure` section of the science. Each writing activity focuses on one dimension of epistemological believes such as source of knowledge, structure of knowledge, accuracy of information, learning speed, and learning control. The study activities were conducted in total of 24 lessons. Data collection tools were concept cartoons and semi-structured interviews. Each dimension of the epistemological believes was determined by considering the absolutist (weak), multiplist (middle) and evaluator (high) levels by using the `Epistemological Belief Levels Rubric`. The findings in study reported that the writing activities increased the epistemological believes of the students. Moreover, this development is the result of students' improvements and better understandings in writing and learning. As a future thought, long-term practices of the present study are suggested to assess the implementation process so as to reflect teacher and student experiences.
Collections