Farklı bölümlerde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin ders-boş zaman çatışmaları arasındaki ilişkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma farklı bölümde eğitim gören üniversite öğrencilerinin ders-boş zaman çatışması arasındaki düzeylerini farklı değişkenlere göre incelemeyi amaçlamıştır. Diğer çalışmalardan farklı olarak bizim çalışmamız üniversite öğrencilerinin ders-boş zaman çatışması üzerine yapılmıştır. Ders-Boş Zaman çatışması yaşayan bireylerin hayat tatmin düzeylerinin düşük olması beklenmektedir. Bu durum öğrenciler açısından çalışma verimliliğini olumsuz yönde etkileyebilecek bir etmendir. Mevcut çalışma bu noktada hem durum tespiti hem de çeşitli önerilerle bu aşamada var olan eksikliği giderme noktasında önem arz etmektedir. Çalışmanın evrenini Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi'nde lisans eğitimi alan öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini ise Fen Edebiyat Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Tıp Fakültesi ve Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda lisans öğrenimi gören 194 kadın ve 146 erkek olmak üzere toplam 340 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve katılımcıların ders-boş zaman çatışma düzeylerini ölçmek için Tsaur ve ark. (2012) tarafından geliştirilen Işık ve Demirel (2018)'in Türkçe' ye çevirirken Ders-Boş Zaman Çatışma ölçeği olarak hazırladığı form kullanılmıştır. Ölçek açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarına göre 5 alt boyut ve 20 maddeden oluşmaktadır. Verilerin analizinde Tanımlayıcı İstatistikler, T-Testi ve ANOVA-MANOVA istatistikleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre dersin boş zaman ile çatışma düzeylerinde cinsiyet, yaş, öğrenim görülen fakülte/yüksekokul, okudukları bölüm değişkenlerinde; boş zamanın ders ile çatışma düzeylerinde ise yaş, öğrenim görülen fakülte/yüksekokul ve okudukları bölüm değişkenleri açısından anlamlı farklılık bulunurken diğer değişkenler açısından bir farklılık bulunmamıştır. Buna göre dersin boş zamanı ile çatışmasında elde edilen puanların cinsiyet, yaş, fakülte/yüksekokul ve bölüme bağlı olarak değiştiğini görülürken boş zamanın ders ile çatışmasında elde edilen puanların yaş, fakülte/yüksekokul ve bölüme bağlı olarak değiştiğini görülmektedir. This study aimed to examine the levels of university students studying in different departments between course leisure time conflict according to different variables. Unlike other studies, our study was conducted on the conflict between lecture and leisure time of university students. It is expected that the life satisfaction levels of individuals who have a course-leisure conflict will be low. This is a factor that may negatively affect the working efficiency of the students. At this point, the present study is important in terms of both the due diligence and the various suggestions to eliminate the deficiency at this stage. The universe of the study consists of the undergraduate students of Recep Tayyip Erdoğan University. The sample of the study consists of a total of 340 students (194 women and 146 men) who have undergraduate education in the Faculty of Arts and Sciences, Faculty of Economics and Administrative Sciences, Faculty of Medicine and School of Physical Education and Sports. In order to measure personal information form and participants' leisure-time conflict levels as a data collection tool, Tsaur et al. (2012) was developed by Işık and Demirel (2018) and translated into Turkish. According to the exploratory and confirmatory factor analysis results, the scale consists of 5 sub-dimensions and 20 items. Descriptive Statistics, T-Test and ANOVA-MANOVA statistics were used in the analysis of the data. According to the findings obtained, the variables of gender, age, faculty / school, and department they studied were determined as; while there was a significant difference in the level of conflict between the course and the leisure time in terms of age, faculty / school and department they studied, but not in terms of other variables. According to this, it is seen that the scores obtained in the conflict between the free time and the course vary depending on the gender, age, faculty / college and department, while the scores obtained in the conflict of free time with the course vary depending on age, faculty / college and department.
Collections