04-06 yaş grubu kız ve erkek çocukların bruininks-oseretsky testine göre motor gelişim düzeylerinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu bilimsel çalışma, Bruininks-Oseretsky testine göre Rize il merkezindeki anaokulu ve kreş eğitim kurumlarında öğrenim gören 4-6 yaş arası çocukların motor gelişim düzeylerinin araştırılması amaçlanmıştır.Araştırmanın evreni 2018-2019 eğitim öğretim yılında Rize merkez de bulunan anaokullarında ve kreş eğitim kurumlarında eğitim alan 4-6 yaş arasındaki çocuklardan oluşmaktadır. Çalışmanın örneklemi ise rastlantısal yöntemle seçilen toplam 286 (136'sı kız ve 150'si erkek çocuk) sağlıklı çocuk oluşturmaktadır. Ölçüm materyali olarak Bruininks-Oseretsky Motor Yeterlilik Testi ikinci sürümünün (BOT-2) kısa formundan yararlanılmıştır. Önce elde edilen verilere normallik testi uygulanmıştır. Verilerin normal dağılıma sahip olup olmadığı görüldü. Daha sonra = 0.05 anlamlılık düzeyinde ikili karşılaştırmalarda: T-Testi veya Mann-Whitney-U testi, üç veya daha fazla karşılaştırmada Tek yönlü anova testi veya Kruskal-Wallis H testi kullanıldı.Araştırmanın elde edilen istatistik test sonuçlarına bakıldığında cinsiyet değişkenine göre el kontrolü (p<0.05), vücut koordinasyonu (p<0.05) ve toplam motor birleşik (p<0.05) alt boyutunda anlamlı fark bulunurken, el koordinasyonu (p>0.05) ve güç ve çeviklik (p>0.05) alt boyutlarında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Yaşa değişkenine göre tüm alt boyutlarda (p<0.05) anlamlı fark bulunmuştur. Okul türü değişkenine göre el koordinasyonu (p<0.05), vücut koordinasyonu (p<0.05), güç ve çeviklik (p<0.05) ve toplam motor bileşik (p<0.05) alt boyutlarında anlamlı fark bulunurken el kontrolü (p>0.05) alt boyutunda anlamlı bir fark bulunamamıştır. Anaokulu ve kreş değişkenine göre el koordinasyonu (p<0.05) alt boyutunda anlamlı fark bulunurken el kontrolü (p>0.05), vücut koordinasyonu (p>0.05), güç ve çeviklik (p>0.05) ve toplam motor bileşik (p>0.05) alt boyutlarında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Sonuç olarak, cinsiyete göre çocukların motor becerilerine baktığımızda, kızların erkeklere göre daha iyi düzeyde olduğu ve çocukların yaşı arttıkça motor gelişiminin daha iyi olduğu görülmektedir. This scientific study aimed to investigate the motor development levels of 4-6 years old children studying in kindergarten and nursery education institutions in Rize city center according to Bruininks-Oseretsky test.The universe of the research consists of children between the ages of 4-6 who received education in kindergartens and nursery education institutions in the center of Rize in the 2018-2019 academic year. The sample of the study consists of 286 healthy children (136 girls and 150 boys) selected by random method. The short form of the second version of the Bruininks-Oseretsky Motor Proficiency Test (BOT-2) was used as measurement material.The normality test was applied to the data obtained first. It was seen whether the data had normal distribution or not. Then, T-Test or Mann-Whitney-U test was used for two independent groups in pairwise comparisons a = 0.05 significance level one-way anova test or Kruskal-Wallis H test in three or more comparisons.When the statistical test results of the research are examined, there is a significant difference in hand control (p <0.05), body coordination (p <0.05) and total motor combined (p <0.05) sub-dimension, while hand coordination (p> 0.05) and power and No significant difference was found in the sub-dimensions of agility (p> 0.05). A significant difference was found in all sub-dimensions (p <0.05) according to the age variable. There is a significant difference in hand coordination (p <0.05), body coordination (p <0.05), power and agility (p <0.05) and total motor compound (p <0.05) sub-dimensions according to the school type variable, while hand control (p> 0.05) sub There was no significant difference in the size. There is a significant difference in hand coordination (p <0.05) sub-dimension according to kindergarten and nursery variable, hand control (p> 0.05), body coordination (p> 0.05), power and agility (p> 0.05) and total motor compound (p> 0.05) No significant difference was found in its subscales.As a result, when we look at the motor skills of children according to gender, it is seen that girls are at a better level compared to boys, and as the age of children increases, they are at a better level of motor development.
Collections