03-06 yaş grubu kız ve erkek çocukların TGMD-II testine göre motor gelişim düzeylerinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Motor gelişim bir piramit gibidir. Yani her bir gelişim dönemi bir diğerinin üzerine kurulur. Bu yüzden bir dönemin sağlıklı tamamlanması diğer dönemin ilerleyişini de etkilemektedir. Çocukgelişiminde her bir gelişim alanı ayrı ayrı çok önemlidir. Özellikle 0 – 6 yaş arasındaki çocukların kas gelişimi çok önemlidir. Bu bağlamda Rize merkezde anaokulu ve kreşlerde bulunan 3-6 yaş grubu kız ve erkek çocukların TGMD-II testine göre motor gelişim düzeylerinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu çalışmanın evreni 2018-2019 eğitim öğretim yılında Rize il merkezinde bulunan kreş eğitim merkezlerinde ve anaokullarında öğrenim gören 3-6 yaş aralığındaki çocuklar oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi ise gönüllü tesadüfü yöntemle şeçilmiş 203 sağlıklı kız/erkek çocuklar oluşturmaktadır. Gerekli olan şahıs ve kurumlardan izin alınarak örneklem grubu oluşturulmuştur. Hipotezlerin sınanmasında önce verilerin normallik dağılımlarına bakıldı. Verilerin normallik durumlarına göre 0.05 anlamlılık düzeyinde ikili karşılaştırmalarda Mann-Whitney-U veya T-Testi, üç ve daha fazla olan karşılaştırmalarda ise Kruskall-Wallis veya ANOVA testleri uygulandı. Test sonuçları; Cinsiyete göre Boy Uzunlukları (P<0.05), Kiloları (P<0.05), Lokomotor Beceriler (P<0.05), Obje Kontol Beceriler(P<0.05), ve Toplam TGMD Beceriler (P<0.05), Okul Türü ve Yaşa göre çocukların tüm alt testleri (P<0.05) anlamlı bulunmuştur. Motor development is like a pyramid. In other words, each development period is built on another. Therefore, the healthy completion of one period affects the progress of the other period. In child development, each development area is very important separately. Muscle development is very important especially for children between 0 and 6 years old. In this context, it was aimed to investigate the motor development levels of 3-6 year old girls and boys in the kindergarten and nurseries in Rize center according to the TGMD-II test. The universe of this study is children between the ages of 3-6 who study in nursery education centers and kindergartens in Rize city center in 2018-2019 academic year. The sample of the study consists of 203 healthy girls / boys selected by voluntary coincidence. The sample group was formed by obtaining permission from the required individuals and institutions. In testing hypotheses, firstly the normality distributions of the data were examined. According to the normality of the data, Mann-Whitney-U or T-Test was used in pairwise comparisons at anlamlı0.05 significance level, and Kruskall-Wallis or ANOVA tests in comparisons of three or more. Test results; Boy Lengths (P <0.05), Weight (P <0.05), Locomotor Skills (P <0.05), Object Control Skills (P <0.05), and Total TGMD Skills (P <0.05), School Type and Age all subtests (P <0.05) were found significant.
Collections