Bayburt`ta yarışmalara katılan sporcuların çabukluk, esneklik, dayanıklılık ve antropometrik özelliklerinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmaya 2018-2019 eğitim öğretim yılında Bayburt merkezde bulunan ve ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören 11-13 yaş aralığında, gönüllü tesadüfü yöntemle seçilmiş 122 sağlıklı kız ve erkek öğrenci katılmıştır. Ölçümlerde esneklik, denge, 20 m sürat, 20 m Mekik, reaksiyon, durarak uzun atlama, vücut ağırlığı, boy uzunluğu ölçümleri alınmıştır. Hipotezlerin sınanmasında önce verilerin normallik dağılımlarına bakılmıştır. Normal dağılıma sahip verilerde =0.05 anlamlılık düzeyinde ikili grup karşılaştırmasında Independent Student T testi, üç ve daha fazla grup karşılaştırmasında ise Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) testi ile birlikte anlamlı fark tespit edilen parametrelerde farkın hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek için yapılan varyans analizi sonucu TUKEY testi uygulanmıştır. Normal dağılıma sahip olmayan verilerde ikili grup karşılaştırmasında Mann-Whitney-U testi yapılmıştır. Tüm analizler =0.05 anlamlılık düzeyine göre yorumlanmıştır. Test sonuçlarına göre; Cinsiyet değişkeninin de sporcuların uzan eriş, denge 20 m koşu testi ve durarak uzun atlama, Oynadıkları takım türü değişkeninin de vücut ağırlığı, boy uzunluğu, 20 m koşu testi, durarak uzun atlama, el görsel ve ayak görsel reaksiyon, Yaş değişkeninin de vücut ağırlığı, boy uzunluğu, 20 m koşu testi, durarak uzun atlama, el görsel ve ayak görsel, Spor yapma yılı değişkeninin de vücut ağırlığı, boy uzunluğu, 20 m koşu testi ve durarak uzun atlama, Spor dalı değişkeninin de vücut ağırlığı ve boy uzunluk ölçümleri arasındaki farklarının anlamlı olduğunu göstermiştir.Bu sonuçlar, Cinsiyet, yaş, spor yapma yılı, oynadıkları takım türü ve spor yaptıkları dallara göre öğrencilerin temel motorik özelliklerinin ve antropometrik ölçümlerinin üzerinde etki ettiğini göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Spor, Basketbol, Voleybol, Badminton, Masa Tenisi, Motor Testler Antropometri 122 healthy female and male students between the ages of 11-13, who were in the center of Bayburt and studied in secondary education institutions in the 2018-2019 academic year, participated in this study. In the measurements, flexibility, balance, 20 m speed, 20 m shuttle, reaction, long jump with standing, body weight, height length were taken.In testing hypotheses, firstly, the normality distributions of the data were examined. In the data with normal distribution, Independent Student T test in binary group comparison with veriler 0.05 significance level, and one-way Variance Analysis (ANOVA) test in three or more group comparisons, as a result of variance analysis to determine which groups the difference is in between the parameters detected. TUKEY test was applied. Mann-Whitney-U test was performed in binary group comparison in data without normal distribution. All analyzes were interpreted according to 0.05 significance level.According to the test results; The gender variable's athletes reach, balance 20 m running test and long jump by standing, body weight of the team type variable they play, height length, 20 m running test, long jump by standing, visual and foot visual reaction of hand, body weight of age variable, height length, 20 m running test, long jump with standing, hand visual and foot visual, Body weight year variable of body weight, height length, 20 m running test and long jump with standing, The difference of sport branch variable between body weight and height length measurements showed that it was meaningful.These results have shown that students have an impact on the basic motoric features and anthropometric measurements of the students according to their gender, age, year of doing sports, the type of team they play and the branches they play.Key Words: Sports, Basketball, Volleyball, Badminton, Table Tennis, Motor Tests Anthropometry
Collections