A mathematical model for customer lifetime value based offer management
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ön-ödemeli hat müşterileri uzun süreli taahütlü kontrat yapmadıkları ve herhangi bir zamanda operatörden ayrılabilecekleri için faturalı müşterilere göre daha yüksek gitme riskine sahiptirler. Bu sebepten mobil operatörler ön-ödemeli hat müşterilerini ellerinde tutmak için bağlayıcı teklifler sunmalıdır. Müşterilere sunulacak her bir teklifin maliyeti olacağından, mobil operatörler riskli müşterilerine en uygun teklifi seçme aşamasında optimizasyon problemi ile karşı karşıya kalmaktadırlar. Bu çalışmada, ön-ödemeli hat müşterilerine en uygun teklifin hesaplanabilmesi için özel bir teklif yönetim modeli geliştirilmiştir. Yaşam boyu değeri ve ayrılma riski bilgilerinden de faydalanarak önerilen yapı her bir müşteri için en uygun teklifi matematiksel model aracılığıyla seçer. Yaşamboyu değeri Pareto/NBD ve lojistik regresyon modelleri ile tahminlenmiştir. Customers with prepaid lines possess higher attrition risk compared to postpaid customers since prepaid customers do not sign long-term obligatory contracts and may churn anytime. For this reason, mobile operators have to offer engaging benefits to keep prepaid subscribers with the company. Since all such offers incur additional cost, mobile operators face an optimization problem while selecting the most suitable offers for customers at risk. In this study, an offer management framework targeting prepaid customers of a telecommunication company is developed. Proposed framework chooses the most suitable offer for each customer through a mathematical model, which utilizes customer lifetime value and churn risk. Lifetime values are estimated using logistic regression and Pareto/NBD models.
Collections