Mechatronıc desıgn and analysıs of a solenoıd based ınjector
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Enjektörler, küçük sıvı damlacıkları oluşturmak için kullanılan cihazlardır. Otomotiv endüstrisinde, genel olarak enjektörler yanma odasına yakıt püskürtmek için kullanılır. Son yıllarda, dizel motorlarının ürettiği egzoz gazlarını temizlemek için, bazı sistemler geliştirilmiştir. Bu sistemlerde, enjektörler ayrıca çevreye zararlı olan NOx emisyonlarını azaltmak amacıyla egzoz gazına üre çözeltisi püskürtmek için de kullanılmaktadır.Enjektörler; atomizer, aktüatör, piston, yay, iğne ve oturak gibi parçalara sahip kompakt sistemlerdir. Her bir bileşenin tasarım süreci ayrıdır, ancak birlikte tasarlanmaları gerekir. Tüm enjektör bir kez monte edildiğinde, sistemin parçalarını değiştirmek oldukça zor olabilir. Bu tezin amacı, modüler olarak enjektör mekanizması tasarlamaktır, böylece her bir parçanın farklı modelleri ile testleri yapılabilir.Bu tez çalışmasında, enjektörlerde kullanılan solenoid aktüatörlerin çalışma prensipleri incelenmiştir. Tüm parçaları modüler olan bir enjektör mekanizması tasarlanmış, üretilmiş ve test edilmiştir. Bu modüler tasarımın bileşenleri, bağımsız olarak değiştirilebilir ve güncellenmiş sistemin verimliliği araştırılabilir. Bu mekanizma, enjektör geliştirme ve test sürecini kısaltmaktadır. Prototip, ticari enjektörlere benzer zorlu koşullarda test edildi ve enjektör iğnesini 1.2 milisaniyede, 5 bar sıvı basıncı altında, 80 mikrometre yer değiştirerek başarıyla açıldı. Injectors are devices for producing spray, namely, for creating small liquid droplets. In the automotive industry, generally, the injectors are used to inject fuel into the combustion chamber. In recent years, systems are developed to clean the exhaust gases produced by the diesel engines. In these systems, injectors are also used to reduce the NOx emissions, which are harmful to the environment, by spraying urea solution to the exhaust gas.Injectors are compact systems with parts like atomizer, actuator, plunger, spring, needle, and seat. The design process of each component is separate, but they must be designed together. Once assembled, replacing parts of the system can be quite challenging. The aim of this thesis is to design a modular solenoid-actuated injector mechanism so that tests with a variety of subsystem components could be conducted.In this thesis, the working principles of solenoid actuators used in injectors have been studied. An injector mechanism which is modular in all parts has been designed, produced and tested. The components of this modular design can be changed independently, and the efficiency of the updated system can be investigated. This mechanism has shortened the injector development and testing process. The prototype was tested in demanding conditions similar to commercial injectors and successfully opened in 1.2 milliseconds at 80-micrometer displacement under 5 bars liquid pressure.
Collections