Ejektörlü otobüs klimalarında yoğuşturucu ve buharlaştırıcının boyutlandırılması ve çeşitli parametrelere göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Klima sistemleri günümüz otobüslerinin hemen hemen hepsinde mevcut olup, klima kompresörü de, motora bağlı bir kasnak tarafından tahrik edilmekte ve bu durum motora ek bir yük getirmektedir. Bu çalışmada; otobüslerde kullanılan mevcut buhar sıkıştırmalı klasik soğutma sistemi ve bu sistemin ejektörlü hale getirilmesi ile oluşturulan yeni sistemin termodinamik analizi yapılmıştır. Ejektörlü soğutma sisteminde kullanılan yoğuşturucu ve buharlaştırıcı boyutları belirlenmiş ve çeşitli parametrelere göre değişimleri incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, otobüs klima sisteminin ejektörlü hale getirilmesi ile soğutma etkinliğinde yaklaşık %15 oranında bir artış sağlanmaktadır. Bunun sonucu olarak da yoğuşturucu toplam ısı transfer yüzey alanında %5, buharlaştırıcı toplam ısı transfer yüzey alanında ise %50 oranında azalma olabileceği belirlenmiştir. Air conditioning systems are available in almost all of today's buses, compressor is driven by a pulley which is connected to the engine and this situation brings extra load to the engine. In this study; a thermodynamic analyzes of the new system is done by turning classic vapor-compression refrigeration systems used today's buses into a new system with adding an ejector. We determined dimensions of the condensers and evaporators which are used in cooling systems with ejector and analyzed changes with regard to varies parameters. According to the obtained results by turning system into ejector used one there is nearly 15% increase at COP. Hence, It is determined there can be 5% decrease in the total heat transfer area of the condensers, 50% decrease in the total heat transfer area of the evaporator.
Collections