İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin akıcı okuma becerilerini geliştirmede tekerlemelerin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ilkokul 4.sınıf öğrencilerinin, akıcı okuma becerilerini geliştirmede Türk halk edebiyatının eğlenceli, dikkat çekici ürünlerinden biri olan tekerlemelerin kullanıldığı etkinliklerin etkililik düzeyinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu,2015-2016 eğitim-öğretim yılında Trabzon ili Vakfıkebir ilçesindeki Büyükliman İlkokulu'nda öğrenim gören 44 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada kolay örneklem yöntemiyle araştırmacının görev yaptığı okuldaki dördüncü sınıf öğrencileri çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubu ile yapılacak olan etkinlikler araştırmacı tarafından uygulanacağından, araştırmacının kendi sınıfı amaçlı örnekleme yolu ile deney grubu olarak, geriye kalan iki dördüncü sınıf arasından bir tanesi ise seçkisiz olarak kontrol grubu olarak atanmıştır. Çalışmada öncelikle öğrencilerin araştırma öncesi okuma düzeylerini belirlemek amacıyla belirlenen okuma metni, öğrencilere okutularak görüntüleri kaydedilmiştir. Kaydedilen görüntüler yardımıyla öğrencilerin bir dakikada kaç kelime okudukları sayılarak okuma hızları; Yanlış Analiz Envanteri ile doğru okuma düzeyleri; Prozodik Okuma Ölçeği kullanılarak prozodik özellikler değerlendirilmiştir. Daha sonra tekerleme içerikli etkinlikler her hafta 2 etkinlik olacak şekilde 15 hafta deney grubuna uygulanmıştır. Kontrol grubu öğrencileri ise normal eğitim-öğretime devam etmişlerdir. Etkinlikler uygulandıktan sonra öğrencilere uygulama sonrası okuma yaptırılarak uygulama öncesi yapılan ölçmeler tekrarlanmıştır. Yapılan ölçmeler sonunda elde edilen hızlı okuma puanları, doğru okuma puanları, Prozodik Okuma Ölçeği kullanılarak elde edilen veriler, SPSS paket programına aktarılmıştır. Program yardımıyla Bağımlı Gruplar T-Testi, Bağımsız Gruplar T-Testi, Mann- Whitney U-Testi analizleri yapılarak ölçmeler değerlendirilmiştir.Araştırma sonunda; deney grubu öğrencilerinin okuma hızını, doğru okuma becerilerini ve prozodi becerilerini geliştirdikleri saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Tekerleme, Akıcı Okuma, Doğru Okuma, Okuma Hızı, Prozodik Okuma In this study, it is aimed to determine the effectiveness level of activities in which primary school 4th grade students use rhymes which are one of the fun, remarkable products of Turkish folk literature to develop their fluent reading skills. The study group consisted of 44 fourth grade students attending Büyükliman Primary School in Vakfikebir, Trabzon in the 2015-2016 academic year. In the study, the fourth grade students in the school where the researcher was employed were determined as the study group by easy sampling method. As the activities to be carried out with the experimental group will be carried out by the researcher, the researcher's own class was assigned as experimental group through purposive sampling, and one of the remaining two fourth classes was randomly assigned as the control group.In the study, firstly the students were asked to read the reading text in order to determine their reading level before the treatment was given and they were recorded. Their reading speed was evaluated by counting how many words are read in a minute by the help of recordings and their accurate reading levels were evaluated with incorrect analysis inventory and Prozodic Reading Scale was used to evaluate the prozodic properties.Then, the rhyme activities were applied to the experimental group for 15 weeks with 2 activities per week. The control group students continued their normal education. After the activities were applied, the students made the reading after the application and the measurements made before the application were repeated. Fast reading scores, accurate reading scores, and data obtained using Prozodic Reading Scale were transferred to SPSS packet program. Dependent Groups T-Test, Independent Groups T-Test and Mann-Whitney U-Test analyzes were used to evaluate the measurements.At the end of the research; It was determined that the experimental group students improved their reading speed, accurate reading skills and prosody skills.KeyWords: Rhymes, Fluent Reading, Accurate Reading, Reading Speed, Probiotic Reading
Collections