İlkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerine yönelik matematik başarı testi geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin matematik başarılarını belirlemeye yönelik, geçerli, güvenilir ve birbirine eş değer olan testler geliştirmektir. Bu doğrultuda 3. ve 4. sınıfta bulunan matematik kazanımları incelenerek aralarında kritik kazanım olanlar belirlenmiştir. Belirlenen bu kazanımlara yönelik en az üçer madde yazılmış ve bu maddeler uzmanların görüşlerine sunulmuştur. Uzmanlardan gelen dönütlere göre gerekli düzeltmeler yapılarak 3. ve 4. sınıfın deneme uygulamalarının her biri için 80 soru seçilmiştir. Testlerin deneme ve final uygulamaları, ilgili sınıf düzeyindeki kazanımların tamamını görmüş olan bir üst sınıftaki öğrencilerle Ordu ilinde yürütülmüştür. Nihai testlere madde seçerken maddelerin ayırt edicilik değerleri göz önünde bulundurularak testlerde belirlenen kritik kazanımların her birine yönelik madde bulunmasına dikkat edilmiştir. İlkokul 3. sınıf testlerine 28'er soru, 4. sınıf testlerine 22'şer soru seçilmiştir. İlkokul 3. sınıf testlerinin final uygulamaları 202 ilkokul 4. sınıf öğrencisi ile ilkokul 4. sınıf testlerinin final uygulamaları ise 221 ortaokul 5. sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Elde edilen veriler doğrultusunda gerekli düzenlemeler yapılarak testlere son şekilleri verilmiştir. İlkokul 3. sınıf testlerinin KR-20 güvenirlik katsayıları sırasıyla 0.834 ve 0.814; ortalama güçlük değerleri sırasıyla 0.627 ve 0.628 bulunmuştur. İlkokul 4. sınıf testlerinin KR-20 güvenirlik katsayıları ise sırasıyla 0.841 ve 0.828; ortalama güçlük değerleri sırasıyla 0.610 ve 0.625 bulunmuştur. İlkokul 3. sınıf testleri arasındaki Spearman korelasyon katsayısı 0.880, 4. sınıf testleri arasındaki Spearman korelasyon katsayısı 0.829 olarak hesaplanmıştır. Ölçme araçlarının yapı geçerliğini incelemek amacıyla testler final uygulamasına katılan öğrencilerin yanında geliştirildikleri sınıf seviyesinin bir alt sınıfında öğrenim gören öğrencilere de uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda testlerin yapı geçerliğinin sağlandığı görülmüştür. Araştırmanın sonucunda ilkokul 3. ve 4. sınıfa yönelik eş değer matematik başarı testleri oluşturulmuştur. The purpose of this research is developing reliable, valid and equivalent tests which are directed to determining the 3rd and 4th class students math success. İn this direction, the learning outcomes of maths lesson during 3rd and 4th classes have been analyzed and critical learning outcomes have been determined. For these learning outcomes , at least 3 matters have been writen and those matters have been presented fort he experts view. According to the feedbacks which have come from experts, necessary corrections have been made and 80 questions have been selected for 3rd and 4th class trial applications.The trial and final applications of test have been carried out in Ordu province with upper class students who achieved all the learning outcames. While choosing the matters for final tests, considering the distinguishing valuations of the matters, we have paid attention to the matters which must have been found out for each critical learning outcomes. 28 question have been selected for 3rd class tests and 22 questions have been selected for 4th class tests. The final practice of the 3rd classes tests have been carried out with 202 primary school students, the final practice of the 4th classes tests have been carried out with 221 secondary school students. According to the obtained data, the necessary corrections have been done and the final form have been given. The KR-20 reliability parameters of primary 3rd class tests have been found out as respectively 0.834 and 0.814; the average difficulty value have been found out as respectively 0.627 and 0.628. The KR-20 reliability parameters of primary 4th class tests have been found out as respectively 0.841 and 0.828; the average difficulty value have been found out as respectively 0.610 and 0.625. The coefficient of Spearman correlation among the primary 3rd class tests have been calculated as 0.880, the coefficient of Spearman correlation among the primary 4th class tests have been calculated as 0.829. For analyzing the construct validity of assessment instruments, those tests have been performed low level students beside the students who joined the final performance. As the result of analysis, it has been seen that the tests provided the construct validity. As a result of this research, equivalent maths tests for primary 3rd and 4th classes, have been formed.
Collections