Scamper (yönlendirilmiş beyin fırtınası) tekniğinin 5 ve 6. sınıf öğrencileri üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünyanın hızlı bir değişim sürecine girmesi, bilgi konusunda ihtiyaçlarınartmasına neden olmuştur. Bilgi üretimindeki artış ve teknolojideki gelişmeler ise,çok sayıda sorunun çözülmesinde önemli katkılar sağlamış olsa da başkasorunların doğmasına yol açmıştır. İnsanların mevcut problemler karşısında dahigüçlüklerle karşılaştığı düşünülürse ortaya çıkan bu yeni ve karmaşık problemlerekarşı geleneksel yollarla karşı koyması neredeyse imkânsız hale gelmiştir. Bubakımdan başarılı bir çözüm yolu için bireydeki yaratıcılığın ön plana çıkmasıgerekmektedir. Bunun nedeni, yaratıcı bireylerin problemler karşısında kesin venitelikli çözümler üretebiliyor olmasıdır. 21. yüzyılda bütün ülkeler yaratıcıdüşünen ve bunu hayata geçirebilen bireylerin yetiştirilmesi yönünde bir eğitimsistemi geliştirmek istemektedir. Türk eğitim sisteminde de 2005 yılı itibari ileöğretim programlarında yaratıcı düşünme yeteneği ön planda olmuş 2015 yılıitibari ile de ders kitaplarında hak ettiği yeri almıştır. Bu bağlamda `SCAMPER(Yönlendirilmiş Beyin Fırtınası) Tekniğinin 5 ve 6. Sınıf Öğrencilerinin YaratıcıYazıları Üzerindeki Etkisi`ni konu alan bu çalışmamız, Ordu ili AtatürkOrtaokulunun 5 ve 6. sınıflarından 4 şubede uygulanmıştır. Araştırmada, öntestsontestuygulamalı deneysel bir model kullanılmıştır. Çalışma grubundan deneygrubuna SCAMPER eğitimi verilirken kontrol grubu mevcut Türkçe öğretimprogramına devam etmiştir. Elde edilen bulguların analizinde, kontrol ve deneygruplarının karşılaştırılmasında Mann Whitney U Testi; 5 ve 6. Sınıf öntestsontestdeney ve kontrol grubu seviye karşılaştırmasında da Wilcoxon İşaretliSıralar Testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda, SCAMPER tekniğinin 5 ve 6.sınıfın yaratıcı yazıları üzerinde dikkate değer bir etkisinin olduğu gözlenmiştir. The rapid transformation of the world has led to an increase in informationneeds. The increase in the production of information and the advances intechnology have contributed to the solution of a large number of problems, buthave led to other problems. Given that people face difficulties even in the face ofexisting problems, it has become almost impossible for them to confront thesenew and complex problems in traditional ways. In this respect, creativity in theindividual should come to the fore for a successful solution. This is becausecreative individuals are able to produce precise and qualified solutions toproblems. In the 21st century, all countries want to develop an education systemto educate individuals who think creatively and can implement it. In the Turkisheducation system, as of 2005, creative thinking ability has been in the forefront inthe curriculum, and as of 2015, it has earned its deserved place in the textbooks.In this context, SCAMPER (Guided Brainstorming) Technique on the Effect ofCreative Writing of Grades 5 and 6 bu, this study was applied in 4 branches fromthe 5th and 6th grades of Atatürk Secondary School in Ordu. A pretest-posttestapplied experimental model was used. Experimental groups from the study groupwere given SCAMPER training and the control groups continued the currentTurkish curriculum. Mann Whitney U Test was used for the comparison of thecontrol and experimental groups and Wilcoxon Signed Ranks Test was used forthe comparison of 5th and 6th grade pretest-posttest and control groups in theanalysis of the obtained results. At the end of the study, it was observed thatSCAMPER technique had a significant effect on the creative writings of 5th and6th grades.
Collections