Klasik ve teknoloji destekli tanılayıcı allanmış ağaç tekniğinin öğrencilerin akademik başarılarına, kavram yanılgılarına ve bilişsel yüklerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; ilköğretim 5. sınıf `Canlılar Dünyasını Gezelim, Tanıyalım` ünitesi için geliştirilen tanılayıcı dallanmış ağaç diyagramları ile yapılan öğretimin, öğrencilerin akademik başarılarına, kavram yanılgılarına ve bilişsel yüklerine etkilerini incelemektir. Çalışma Ordu ili Ünye ilçesinde bulunan Meçhul Asker İlköğretim okulundaki üç farklı şubesinde bulunan toplam 89 ilköğretim beşinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Deney1 grubu 34, Deney2 grubu 31, Kontrol grubu 24 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada yarı deneysel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada dersler işlenirken Deney1 grubunda çalışma yaprağı şeklinde hazırlanmış tanılayıcı dallanmış ağaç diyagramları, Deney2 grubunda teknoloji destekli tanılayıcı dallanmış ağaç diyagramları ile öğretim desteklenmiştir. Kontrol grubunda ise dersler alışılagelmiş yöntemlerle işlenmiştir. Çalışmada Başarı Testi, Kavram Yanılgıları Testi, Bilişsel Yük Ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Başarı Testi öğrencilere hem ön test olarak uygulama öncesi hem de son test olarak uygulama sonunda kullanılmıştır. Kavram Yanılgıları Testi öğrencilerin kavram yanılgılarını belirlemek için hem ön test, hem de uygulama sonunda son test olarak kullanılmıştır. Bilişsel Yük Ölçeği ünite sonunda uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 21 programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde Kruskal-Wallis H, Mann-Whitney U testleri ve frekans analizi kullanılmıştır. Kontrol ve deney grupları başarı açısından karşılaştırıldığında tanılayıcı dallanmış ağaç diyagramlarının kullanıldığı deney gruplarının başarılarının arttığı görülmüştür. Deney grupları arasında ise başarı yönünden bir farklılık görülmemiştir. Çalışmada deney grubu öğrencilerinin bilişsel yüklenmelerinin kontrol grubu öğrencilerine göre daha düşük olduğu sonucu elde edilmiştir. Deney grupları arasında ise bilişsel yüklenme açısından bir farklılık görülmemiştir. Kavram yanılgılarının giderilmesinde genel olarak deney grupları lehine olumlu bir farklılık olmasına karşın, bazı kavram yanılgıları deney ve kontrol gruplarında değişkenlik göstermiştir. The purpose of this study is to investigate the effects of teaching with diagnostic tree diagrams developed for the 5th grade primary school `Travelling and Knowing the World of Life` unit to the achievements, misconceptions and cognitive loadings of the students. The study was conducted with a total of 89 primary school 5th grade students in three branches of Meçhul Asker Primary School located in the Ünye district of Ordu. The Experimenatal1 group consists of 34, the Experimental2 group consists of 31 and the Control group consists of 24 students. Semi-experimental research method was used in the study.In Experimental1 group, diagnostic tree branches in the form of study sheets and in the Experimental2 group technology-assisted diagnostic branch tree diagrams were used. In the control group, the lessons were processed with the traditional methods. Achievement Test, Misconceptions Test and Cognitive Load Scale were used as data collection tools in the study. Achievement Test was applied as pretest before application and as posttest after application to the students. The Misconceptions Test was used both as a pre-test and as a posttest at the end of the application to determine the conceptual misconceptions of the students. The Cognitive Load Scale was also applied at the end of the unit to determine the cognitive load on students.The data were analyzed with SPSS 21 program. Kruskal-Wallis H, Mann-Whitney U and frequency analysis were used in the analysis of the data. When the control and experimental groups were compared in terms of achievement, it was seen that the success of the experimental groups in which the diagnostic tree diagrams were used increased and there was no difference in achievement among experimental groups. The cognitive load of the experimental group was found to be lower than that of the control group and there was no difference in cognitive load among the experimental groups. Although there was a positive difference in favor of experimental groups in eliminating misconceptions in general, some misconceptions varied among experimental and control groups.
Collections