Fen ve teknoloji öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşımın sınıf içi uygulamalarına yönelik görüşleri (Diyarbakır ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Diyarbakır ilinde görev yapan Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşımın sınıf içi uygulamalarına yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda sınıflarında yapılandırmacı öğretimi ne ölçüde uyguladıkları ve hangi noktalarda problem yaşadıkları konuları tespit edilmeye çalışılmıştır.Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomonolojik desen kullanılmış olup, öğretmenler amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi ile belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Diyarbakır ilinde görev yapan 30 Fen ve Teknoloji öğretmeni oluşturmaktadır. Öğretmenlere yönelik veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanılmıştır. Görüşme verilerinin yorumlanması sürecinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular sonucunda Fen ve Teknoloji öğretmenlerin yapılandırmacı yaklaşımı benimsediklerini ancak okulun alt yapısının yetersiz olması, öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerinin düşük olması, sınıf mevcutlarının fazla olması, öğrencilerin birinci kademede aldığı eğitimin yetersiz olması, derse ayrılan zamanın yetersiz olması, programın yoğun olması, öğrencilerin bu türden eğitim uygulamalarına alışık olmaması, programın öğretmenlere yeterince tanıtılmaması gibi nedenlerden dolayı geleneksel yöntemlerle ders işledikleri anlaşılmıştır. This research aims to clarify the views of Science and Technology teachers, who work in province of Diyarbakır on classroom aplications of constructivist approach. This research, in accordance with the teachers' opinions tries to determine on what points the Technology and Science teachers have problems at and to what extent they can use constructivist teaching in their classes.Phenomenological pattern is one of the qualitative research methods used in this study and teacher were selected with maximum variation sampling method. The study group consists of 30 Science and Technology teachers who work in the province of Diyarbakır. Semi structured interview form was used to collect data from teachers. Descriptive data analysis technique was used in the interpretation of the interview process. In the light of the findings of this research, it is found that Science and Technology teachers adopt a constructivist approach, but reasons such as low readiness levels of the students, crowded class sizes, inadequate 1st stage education of the students, insufficient time allocated to the course of the program, students? being unfamiliar to this kind of applications, and the teachers? not being well-informed about the program, cause teachers to use traditional ways in their classes.
Collections