üstün yetenekli öğrencilerin fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Bilim Sanat Merkezi (BİLSEM)'nde eğitim gören üstün yetenekli çocukların Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumlarını belirlemek ve bu tutumları etkileyen faktörleri ortaya çıkarmaktır. Bu çalışma, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama deseni ile yürütülmüştür. Araştırma evrenini, Türkiye genelinde Bilim-Sanat Merkez'lerine kayıtlı 5., 6., ve 7. sınıfa giden üstün yetenekli öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma örneklemini ise, Muş, Elazığ, Malatya, Ankara, Gaziantep, İstanbul, Trabzon ve Antalya'daki Bilim ve Sanat Merkez'lerine kayıtlı 266 öğrenci oluşturmaktadır. Fen ve Teknoloji Dersi tutum ölçeği ve kişisel bilgi formu, veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar, üstün yetenekli öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumları ile cinsiyetleri (p=0.888 > 0.05), yaş grupları F(3-262)=2.506, p >.05, anne eğitim düzeyleri F(4-261)=.643, p >.05, baba eğitim düzeyleri F(4-261)=,697 p >.05, ailenin aylık toplam gelirleri F(2-263)=,261 p >.05, sınıf seviyeleri F(2-263)=2.193, p >.05. arasında anlamlı bir ilişki bulunmadığını göstermektedir. Ayrıca, ortalamalara bakılarak öğrencilerin fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarının düşük; orta ve yüksek düzey tutuma sahip gruplar olarak ayrılması durumunda; düşük grup 24, orta düzeydeki grup 209, üst düzeydeki grup da öğrenci sayısı ise 33 kişi olarak ortaya çıkmıştır. The aim of this study is to investigate heir attitude on science and technology education of gifted children in Science arts center (SAC) and to reveal the factors influencing these attitudes. This study was carried out with scan pattern of quantitative research methods. The research universe consists of gifted students of the 5th, 6th, and 7th grade registered to Science-Arts Centers in Turkey. The research sample consists of 266 students registered in Science and Art Centers in Muş, Elazığ, Malatya, Ankara, Gaziantep, Istanbul, Trabzon and Antalya. Developed science and technology course attitude scale in the literature and a personal information form were used as data collection tools.The obtained results indicate that there is not a meaningful correlation between gifted students' attitudes to 'science and technology and their gender (p = 0.888 > 0.05), their age groups F (3-262) = 2.506, p> .05, their mothers' education levels F (4-261) =. 643, p> .05, their fathers' education levels F (4-261) =, 697 p> .05, the total monthly income of the family F (2-263) =,261 p> .05, the level of class F (2-263) = 2.193, p> .05. Also looking at the average, when students' attitudes to science and technology education were separated as groups, which have low, medium and high level attitude, it was found as 24 students of the group in the low-level, 209 students of the group in the medium-level and 33 students of the group in the upper-level.
Collections