5., 6. ve 7. sınıflarda fen derslerinde argümantasyon kalitesinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, fen derslerinde 5., 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin argümantasyon kalitelerini, Erduran vd. (2004) tarafından geliştirilen rubriğe göre çözümlemektir. Bu araştırma, durum saptaması niteliğinde betimsel bir çalışma olup, araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, benzeşik örnekleme yöntemine göre seçilmiştir. Bu doğrultuda araştırmaya, Muş ili merkezinde yer alan, 4 ortaokuldaki 5. sınıf öğrencileri (n=129), 6. sınıf öğrencileri (n=127) ve 7. sınıf öğrencileri (n=131) ile onların fen ve teknoloji öğretmenleri (n=12) katılmıştır. 12 sınıfta, 48 derste öğrencilerin tartışmaları ses kayıt cihazı ile kaydedilmiştir. Araştırmanın veri kaynakları ses kayıtları ve gözlemlerdir. Ses kayıtlarının yazıya dökülmesiyle elde edilen veri seti, betimsel analiz yaklaşımına göre değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler analiz edildiğinde, bütün sınıfların Seviye 1' i diğer seviyelere kıyasla daha çok kullandıkları; bütün sınıfların Seviye 2' yi, Seviye 1' e oranla daha az kullandıkları; Seviye 3, Seviye 4 ve Seviye 5 argümanlarının kullanılmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin iddiaları diğer argümantasyon bileşenlerine göre daha çok kullandıkları; veri, gerekçe ve karşıt iddiaları iddialara oranla daha az kullandıkları belirlenmiştir. Öğrenci diyaloglarında destekleyici, sınırlayıcı ve çürütme öğeleri kullanılmamıştır. Ayrıca soru sorma oranları ile argümantasyon kalitesi arasında bir ilişki bulunamamıştır. The aim of this study is to analyze argumentation quality of fifth, sixth and seventh grade students according to rubric developed by the Erduran et al. (2004). This research is descriptive study of case analysis approach and qualitative research methods were used in this study. The study group of this research have been selected according to the homogeneous sampling method. In this regard, the research was conducted with 5th grade students (n = 129), 6th grade students (n = 127), 7th grade students (n = 131) and with their science teachers (n = 12) in four secondary schools located in the central province of Muş. Students' discussions were recorded with a tape recorder during 48 lessons, in 12 classrooms. Audio recordings and observations are done as data of this research. The data set which obtained by the wording of the audio recordings was evaluated according to the approach of descriptive analysis. In the analysis of the obtained data, it is found that all grades used the Level 1 a lot more than other levels; all grades used Level 2 less than Level 1; Level 3, Level 4 and Level 5 arguments were not used. It was concluded that these students used the claims a lot more than the other argumentation components; they used more less the data, justification and counter-claims than the claims. The rebuttal, backing and qualifier were not used in students' dialogues. Also there was no relationship between the questioning rates and argumentation quality.
Collections