5. sınıf fen bilimleri dersi canlılar dünyası ünitesinde eşgüdümlü uygulanan altı şapka ve ayrılıp birleşme (jigsaw) tekniklerini kullanmanın öğrenme üzerindeki etkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Fen Bilimleri dersinde altı şapka ve Jigsaw tekniklerinin eşgüdümlü (altı şapka ve Jigsaw) olarak uygulanmasının 5. sınıf öğrencilerinin öğrenmeleri üzerindeki etkilerinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında Muş Yavuz Selim Ortaokulunda 5. sınıfta öğrenimlerine devam eden 26'sı altı şapkalı deney grubu (D1), 26'sı Jigsawlı deney grubu (D2) ve 25'i eşgüdümlü deney grubu (D3) ve 25'i de kontrol grubu olmak üzere toplamda 102 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri nicel araştırma yöntemlerinden olan ön test-son test yarı deneysel desen kullanılarak elde edilmiştir. Nicel verilerin analizinde, grupların başarı puanlarının homojen dağılım gösterdiğini tespit etmek amacı ile grup büyüklüğü 50 den küçük olduğu için Shapiro-Wilks testi, ikiden fazla grup olduğu için de Tek Yönlü ANOVA testi kullanılmıştır. Ayrıca gruplar arasındaki farkın anlamlılığını test etmek için Tukey HSD testi yapılmıştır. Araştırma sonunda uygulanan son testte hem kontrol grubunda hem de üç deney grubunda p değerinin 0.05'ten küçük çıkması ve F değerinin (10.674) de Levene istatistik değerinden (3.500) büyük çıkması (F=10.674>3.500) gruplar arasında anlamlı bir farkın olduğunu göstermektedir. Grupların tanımlayıcı istatistik analizinden Q-Q normal grafiği dağılımları sonucunda grupların başarı puanlarının grafiksel olarak normal dağılım gösterdiği yani homojen dağıldığı tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçların analizine bakıldığında grupların ön test akademik başarı puanlarının aritmetik ortalama değerlerinin D1 (XD1=4.65), D2 (XD2= 4.65), D3 (XD3= 4.60) ve Kontrol grubu ise (XK=3.76 olduğu tespit edilmiştir. Grupların birbirine denk olduğu yani aralarında anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür (Ftest =1.158< 3.778; p=.330> .05 ). Grupların son test başarı puanlarının aritmetik ortalama değerlerinin ise D1 (XD1= 7.28), D2 (XD2=7.36), D3 (XD3=8.80), ve Kontrol grubu (XK= 5.84) olarak tespit edilmiştir. Son test akademik başarı sonuçları açısından anlamlı bir fark olduğu görülmüştür (Ftest =10.674 > 3.500; p=.000 < .05). Grupların ön test-son test akademik başarı puanı ortalamalarına bakıldığında en büyük artışın D3 grubunda olduğu en düşük artışın ise Kontrol grubunda olduğu görülmüştür. Grupların Tukey HSD sonuçlarına bakıldığında ön testte dört grup arasında da anlamlı farkın olmadığı ve son testte de D1 ve D2 grupları arasında anlamlı farkın olmadığı görülmüştür. Son testte üç deney grubunun da kontrol grubundan anlamlı fark gösterdiği ve D3 grubunun diğer üç grup ile arasında D3 lehine anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak altı şapka ve Jigsaw tekniklerinin eşgüdümlü olarak uygulanmasının hem müfredata dayalı eğitim anlayışından hem de altı şapka ve Jigsaw tekniklerinin yalnız uygulanmasından daha anlamlı bir sonuç verdiği istatistiksel olarak görülmüştür. This study has been done to examine the effects of the implementation of six thinking hats and jigsaw techniques coordinatively on 5th grade students' learning in Science lesson. The study group is made of 102 students, who study 5th grade in Yavuz Selim Secondary School in 2017-2018 education year, 26 of which are six-hats experimental gorup (D1), 26 are jigsaw experimental gorup (D2), 25 are coordinative experimental group (D3) and 25 are control group. Study data were obtained by using pre-test post-test quasi-experimental design that is one of the quantitative research method. While analyzing the quantitative data, Shapiro-Wilks test, as groups consist of less than 50 people, and One Way Anova, as there're more than 1 group, were used to confirm homogenous grouping in terms of success. Besides, to examine the significance of the difference between the groups Tukey HSD test was conducted. In the last test that was conducted at the end of the study, having p-value under 0.05 and F-value (10.674) higher than Levene statistical value(3.500), (F=10.674>3.500) in both the control group and three experimental groups showed that there is a significant difference between the groups. At the end of descriptive statistics analysis of the groups in normal Q-Q plot graphics distribution, it was seen that the success rates of the groups was normal and distributed homogenously. Examining the analyses of the results, it was determined that the values of the arithmetic mean of groups' success grades of pre-test were D1 (XD1=4.65), D2 (XD2= 4.65), D3 (XD3= 4.60) and Control if (XK=3.76). It was seen that the groups were nearly equal, that is, there was not a significant difference between them (Ftest =1.158< 3.778; p=.330> .05 ). The values of the arithmetic mean of groups' success grades of post-test were identified as D1 (XD1= 7.28), D2 (XD2=7.36), D3 (XD3=8.80), and Control (XK= 5.84). In the results of success of post-test a significant difference was determined (Ftest =10.674 > 3.500; p=.000 < .05). Considering the average of the academic success of pre-test post-test of the groups, it was seen that the biggest rise was in group D3 and the smallest one in Control. While looking at the results of Tukey HSD, there was not a significant difference between the four groups in pre-test and in groups D1 and D2 in post-test. In the last test, it was seen that there was a significant difference between three experimental groups and control group and D3 was significantly different from other three groups. As a result, it was concluded that the implementation of six thinking hats and jigsaw techniques gave better out, outs statistically than merely curriculum-based education and implementation of six thinking hats and jigsaw.
Collections