STEM eğitimi yaklaşımının sınıf öğretmeni adaylarının mühendislik tasarım süreçlerine, mühendislik ve teknoloji algılarına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, STEM Eğitimi dâhilinde hazırlanmış olan ders planlarının sınıf öğretmeni adaylarının mühendislik tasarım süreci basamaklarını kullanma becerilerine, mühendislik ve teknoloji algılarına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılının bahar döneminde yapılmıştır. Karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmada mühendislik algı ölçeği geliştirilmiştir. Karma araştırma yönteminin nitel boyutunda öğretmen adayları STEM uygulamalarında mühendislik tasarım süreci döngüsü çerçevesinde çalışırlarken gözlemlenmiş, öğretmen adaylarından bu süreçte dokümanlar toplanmış ve ses kayıt cihazı ile süreç kayıt altına alınmıştır. Nicel boyutunda ise mühendislik ve teknoloji algı ölçekleri kullanılmıştır.Bu süreçte öğretmen adaylarına dönem boyunca STEM etkinlikleri yaptırılmış fakat öğretmen adayları dönemin başındaki iki, ortasındaki iki ve sonundaki iki etkinlik göz önünde bulundurularak toplamda altı STEM etkinliği ile değerlendirilmişlerdir. Yapılan çalışmada neticesinde elde edilen verilerden sınıf öğretmeni adaylarının süreç içerisinde mühendislik tasarım süreci basamaklarını kullanma becerilerinde gelişim gösterdikleri tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının bu süreçte 21.yy becerileri olarak adlandırılan yaşam becerilerinin çoğunda da gelişim gösterdikleri görülmüştür.Nicel kısımdan elde edilen bulgular ise sınıf öğretmeni adaylarının STEM uygulamalarının ve mühendislik tasarım süreci ile geçirdikleri zamanın onların mühendislik ve teknoloji algılarını pozitif yönde geliştirdiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Karma Araştırma Yöntemi, Mühendislik Algısı, Mühendislik Tasarım Süreci, 21. Yüzyıl becerileri, STEM Eğitimi, Teknoloji Algısı In this study, it is aimed to determine the effect of the lesson plans prepared within STEM Education on the ability of clasroom teaching candidates to use engineering design process steps and on their perceptions about engineering and technology. The research was carried out in the spring of 2016-2017 academic year. Mixed research method is used. An engineering perception scale has been developed in this study. In the qualitative dimension of the mixed research method, teacher candidates were observed while working on the engineering design process cycle in the STEM applications. Documents were collected from the teacher candidates during this process and the process was recorded through a voice recorder. In the quantitative dimension, engineering and technology perception scales were used.In this process, teacher candidates were observed during six STEM applications, at the beginning, at the middle and at the end of the period. The results obtained in the study show that the clasroom teaching candidates have developed in the process of using the engineering design process steps. In this proces, it is also seen that teacher candidates have developed most of their life skills which are called as the 21st century skills.It has been concluded from the quantitative part of the findings that classroom teaching candidates have developed their engineering and technology perceptions positively when they have spent time with the STEM applications and engineering design process.Keywords:, Engineering Perception, Engineering Design Process, 21st Century Skills, Mixed Research Method STEM Education, Technology Perception
Collections