Lêkolîneke Giştî li ser Çîrokên Kurdî yên gelêrî (bi nimûneyên di weşanên ekola Şamê de)
dc.contributor.advisor | Pertev, Ramazan | |
dc.contributor.author | Çaliştiran Karabat, Ruken | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T12:56:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T12:56:07Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2020-11-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101642 | |
dc.description.abstract | Bu tezde kürt halk masalları şekil ve içerik bakımından incelenmiş ve şam ekolü yayınlarındaki masallar konuları bakımından `Aarne-Thonpson Kataloğu`na göre sınıflandırılmıştır. Amaç masalın tanımı,teori ve termolojisi üzerine genel bir çerçevenin ortaya konulması ve şam ekolü yayınlarının kürt masalları bakımından mahiyetini ortaya koymaktır. | |
dc.description.abstract | This study deals with exploring form and content of kurdish fairy tale and classifying fairy tales in damascus school magazines according to `Aarne-Thonpson Catalogue`. This study also aims to put forward a general framework of definition, theory and terminology of fairy tale and the richness of fairy tales in damascus school magazines. | en_US |
dc.language | Kurdish | |
dc.language.iso | ku | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Halk Bilimi (Folklor) | tr_TR |
dc.subject | Folklore | en_US |
dc.title | Lêkolîneke Giştî li ser Çîrokên Kurdî yên gelêrî (bi nimûneyên di weşanên ekola Şamê de) | |
dc.title.alternative | Kürd masalları üzerine genel bir araştırma (Şam ekolü yayınlarındaki örnekleriyle) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-24 | |
dc.contributor.department | Halk Bilimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10084035 | |
dc.publisher.institute | Yaşayan Diller Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 616772 | |
dc.description.pages | 305 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |