تحليل الأخطاء النحوية لدى الطلاب الأتراك في كليات العلوم الإسلامية/الإلهيات-جامعة ماردين آرتقلو كلية العلوم الإسلامية أنموذجا
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmacı bu çalışmada Mardin Artuklu Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi öğrencilerinin nahiv hatalarının analizini ortaya koymaya çalışmıştır. Bunu yaparken hazırlık sınıfından 4.sınıf kadar okuyan öğrencilerin sınav kağıtlarındaki nahiv hatalarını göz önünde bulundurmuştur. Araştırmacı nahiv yanlışlarının çeşitleri ve yıllar içinde düzeltilmesi sonucuna ulaşmak için, nahiv yanlışlarının oranını ve sonuçlarına ek olarak yanlışların nedenlerini de sıralamıştır.Bu çalışma giriş, iki bölüm ve sonuçtan oluşmaktadır. Araştırmacı giriş bölümünde nahivin önemi, öğretim sorunu, onunla ilişkili soruyu, istenilen hedefleri, nahivin önemi ve sınırlarını ona bağlı yönteme ek olarak ele almıştır. Böylece araştırmacı onu karşılayan zorlukları aşmıştır. Araştırmacı, çalışmanın teori kısmı olan birinci bölümde nahiv bilgisinin kaynağı, yanlışların analiziyle ortaya çıkan kavramları ve yanlışların analiz edilmesinin önemini ortaya koymuştur. Geçmiş çalışma ve tartışmaları sonlandırmak adına da daha önceki ve daha sonraki hataların analizine bağlı olarak yöntemleri de ortaya koymuştur. Çalışmanın pratik çerçevesi olan ikinci kısımda ise araştırmacı tarafından, Mardin Artuklu Üniversitesi İslâmî İlimler Fakültesinde okuyan bazı Türk öğrencilerin nahiv yanlışlarının analizi yapıldı. Araştırmacının ulaştığı sonuç, sonuç kısmında sunduğu tavsiyeler ve sonuçları işte bu istatistiklerin ve sonuçların tartışmasıdır.Anahtar Kelimeler: Nahiv, nahiv yanlışları, nahiv yanlışlarının analizi, Türk öğrenciler In this study the researcher try to analyze Grammatical errors for Turkish students who are studying at the college of Islamic Sciences at Mardin Arteglo University in Turkey, in this study grammatical errors were studied in exam papers for students from the preparation year until the fourth year, the researcher identified the causes of grammatical errors in addition to calculating its percentage and analyzing its results, and determine the types of grammatical errors and know their development over the years.This study consisting of entrance, two chapters and a conclusion, the researcher at the entrance addressed the importance of grammar, the study problem, related questiones, its desired goals, its importance and limitations, field procedures followed during the study, the study sample and its tool, in addition to the approach followed, the researcher also explained the difficulties encountered.For the first chapter, which is the theoretical framework for the study, the researcher presented the begining of grammar and the terms listed for error analysis and the importance of analyzing errors and the methods used in analyzing them for advanced and non advanced students, to finish with a presentation and discussion of some previous studies. And in the second chapter, which represents the applied framework for the study, he analyzed some of the grammatical errors of Turkish students who are studying at the college of Islamic Sciences at Mardin Arteglo University in Turkey, as well as discussing statistics and results, then the researcher come to a conclusion in which he presented the results and recommendations he reached.Key Words: Grammar, Grammatical errors, Grammatical errors analysis, Turkish students
Collections