Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin fetemm eğitimine yönelik farkındalıklarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı İstanbul İl'inde bulunan Eğitim Yönetimi lisansüstü programında okuyan okul yöneticileri ve öğretmenlerin FeTeMM eğitimine yönelik farkındalıklarının incelenmesidir. Ayrıca okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin FeTeMM eğitimine yönelik farkındalıklarının cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, mezun olunan program, çalıştıkları pozisyon ve FeTeMM eğitimi durumu değişkenlerine göre farklılaşıp, farklılaşmadığını tespit etmektir. Bu amaçla İstanbul İl'inde Eğitim Yönetimi lisansüstü bölümünde eğitim alan 49 okul yönetici ve 67 öğretmen olmak üzere 116 kişiye FeTeMM Farkındalık Ölçeği (Buyruk & Korkmaz 2014) uygulanmıştır. FeTeMM Farkındalık Ölçeği alt boyutları (olumlu bakış, olumsuz bakış) üzerinden alınan toplam puan değerlendirilmiştir. İstatiksel analizler için, bağımsız ortalamalar için t-testi, tek yönlü ANOVA testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, okul Yöneticisi ve öğretmenlerin FeTeMM eğitimine yönelik farkındalıkları incelenmiş, yüksek düzeyde oldukları tespit edilmiştir. Aynı zamanda okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin FeTeMM eğitimine yönelik farkındalıklarının cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, çalıştıkları pozisyon, mezun olunan program ve FeTeMM eğitim durumu incelenmiştir. Cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, çalıştıkları pozisyon, mezun olunan program değişkenine göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı tespit edilirken, FeTeMM eğitimi alanlar ile almayanlar arasında istatiksel olarak anlamlı düzeyde bir fark bulunmuş, eğitim alanların almayanlara göre anlamlılık düzeyinin daha fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Kadın okul yöneticileri ve öğretmenlerin, erkek okul yöneticileri ve öğretmenlere göre FeTeMM farkındalık ortalamaları anlamlı düzeyde daha fazla olduğu tespit edilmiştir. 51 yaş ve üstü okul yöneticisi ve öğretmen olanların diğer yaş gruplarına göre, 16 yıl ve üstü kıdem yılına sahip olanların diğer kıdem yıllarına göre, okul müdürlerinin diğer pozisyonlara göre ve eğitim fakültesi mezunlarının diğer mezun oldukları bölümlere göre FeTeMM farkındalıklarının anlamlı düzeyde daha fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır. This research aims to examine the STEM awareness of school administrators and teachers studying in the Education Management Department which is a graduate program offered in Istanbul. The study also aims to determine whether school administrators and teachers' awareness about STEM education varies according to the variables of gender, age, professional seniority, graduated program, their position, and STEM education status. In accordance with this purpose, STEM Education Awareness Scale (Buyruk and Korkmaz, 2014) was applied to 116 subjects including 49 school administrators and 67 teachers who study in the Department of Educational Administration in Istanbul. The total score obtained from the sub-dimensions (positive view, negative view) of STEM Awareness Scale was evaluated. One-way ANOVA test and T-test for the independent- samples are applied in the statistical analysis According to the results of the study, in which the STEM education awareness of the School Principals and Teachers was examined and no significant difference was determined. It was found that the STEM education awareness of School Administrators and Teachers did not differ significantly according to their gender, age, professional seniority, position, graduated program, and status of STEM education based on the variable of gender. A statistically significant difference was found between those who received STEM education and those who did not, and it was concluded that those who received an education were more aware than those who did not. It was determined that the mean STEM awareness scores of the female school administrators and teachers were higher than those of male school administrators and teachers. It was found out that the STEM awareness of the school administrators and teachers over 51 were higher than those of other age groups, the awareness of those with professional seniority over 16 years were higher than other seniority levels, and the awareness of those who graduated from education faculties were higher compared to those graduated from the other departments.
Collections