Effects of strategies-based instruction through randall`s cyber listening lab and quizizz on efl students` listening comprehension and strategy use
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, açık strateji tabanlı dinleme eğitiminin katılımcıların dinleme becerisi üst bilişsel farkındalık düzeyindeki ve genel İngilizce dinlediğini anlama becerisi üzerindeki etkilerini araştırmayı amaçlamaktadır. Katılımcılar Türkiye, İstanbul'da özel bir üniversitenin hazırlık okulunda yabancı dil olarak İngilizce eğitimi alan A1 düzeyinde öğrencilerdir. Önce bu öğrenciler deney (n=20) ve kontrol (n=19) gruplarına rastlantısal olarak tanzim edildi. Deney grubundaki katılımcılar her hafta 7 ders saati, toplam 8 hafta boyunca strateji tabanlı dinleme eğitimi aldılar. Bütün katılımcılar, öncesi ve sonrası olarak, İngilizce dinlediğini anlama testlerini tamamladı. Ayrıca tüm katılımcılar Dinleme Becerisi Üst bilişsel Farkındalık Anketi'ni öncesi ve sonrası olarak, hem strateji eğitiminin başında hem de sonunda tamamladı. Deney grubundaki katılımcılar, dinleme becerisi diyalog günlüklerindeki strateji listelerinden faydalanarak evde kendi strateji kullanımlarının detaylarını irdelemek için cesaretlendirildi. Bu çalışma deney grubundaki katılımcıların kendi strateji kullanımlarını değerlendirmek ve katılımcılara kazandırılması hedeflenen stratejilerin uzun vadede hatırlanmasını kolaylaştırmak için dijital eğitim araçları kullandığından dolayı önceki araştırmalardan kendini ayırmaktadır. Ayrıca strateji eğitimi genel çerçevesi katılımcıların değerlendirme ve şahsi tercihleri göz önünde bulundurularak yeniden yapılandırıldı. Sonuçlar açık strateji tabanlı dinleme eğitiminin A1 düzeyindeki üniversite öğrencilerinin hem üst bilişsel dinleme becerisi farkındalık düzeyini hem de İngilizce dinlediğini anlama düzeyini geliştirmeye yardım ettiğini göstermiştir. Bunun yanı sıra öğrenciler, kendi strateji kullanımlarını şu süreçlerden geçerek geliştirmişlerdir: dinleme becerisi ve strateji kullanımına ilişkin kavramsallaş-tırmalarının büyük bir değişimden geçmesi, stratejilerin atılması, stratejilerin başka stratejilerle birleştirilmesi, strateji tadilatları ve strateji transferleri. Ayrıca katılımcılar, bilmedikleri sözcüklerin anlamlarını tahmin etmek için çıkarım yapmak ve dinleme becerisi görev kâğıdı üzerindeki zaten verilmiş materyali kullanarak çıkarım yapmak gibi problem çözme stratejileri ile özellikle ilgilenmişlerdir. Nasıl dinleyeceğine ilişkin zihinsel plan yapmak ve dinleme esnasında kelime kelime çeviri yapmayı azaltmak gibi zihinsel çeviri ve plan yapma, değerlendirme stratejileri de deney grubundaki katılımcıların çoğunluğu tarafından en çok tercih edilen stratejilerdendir. This present study aimed at exploring the effects of explicit listening strategy training on learners' level of metacognitive listening strategy awareness and general listening proficiency in English. The participants were A1 level EFL students in a prep school of a private university in Istanbul, Turkey. They were randomly assigned to experimental (n=20) and control (n=19) groups. The experimental group received strategy-based listening instruction for 7 hours each week throughout 8 weeks. All participants completed pre and post listening comprehension tests in English. They also completed Metacognitive Awareness Listening Questionnaire at the beginning and end of the training period. The participants in the experimental group were also encouraged to elaborate on their strategy use at home using the strategy checklists in their listening dialogue-diaries. The teacher provided written feedback each week. This study differentiates itself from the previous research in that digital education tools were used to encourage the participants in the intervention group to evaluate their own listening strategy use and ensure longer retention of the targeted strategies. The training framework was also reshaped based on the learners' feedback and individual preferences. The results revealed that explicit strategy-based instruction helped improve the listening comprehension proficiency and metacognitive awareness of A1 level university students. The learners also improved their own strategy use through a major change in their conceptualization of listening skill and strategy use, strategy dismissals, strategy combinations, strategy modifications and strategy transfer. Furthermore, most learners were particularly interested in adopting such problem solving strategies as making deductions from what is already given on the response sheet of listening tasks and using their inferencing skills to guess the meanings of the unknown words. Mental translation, planning and evaluation strategies such as having a clear mental plan for how to listen and cutting down on verbatim mental translation during listening were also mostly preferred by the majority of the participants in the experimental group.
Collections