Animasyonda görsel dil ve tutarlılık oluşturmak: `Kapı` animasyon filmi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Kapı animasyon filmi aracılığıyla görsel dilde yaratılan alışılmadık ifade şeklinin, filmin okunması, seyir deneyimi ve seyirci üzerinde yaratılması hedeflenen sadakat duygusuna olumlu etkisi test edilmiştir. Günümüz teknolojisi ile üretilen yapımlarda genel kitlenin rahat okumasını sağlamak üzere geliştirilmiş ve foto-gerçekçi yaklaşımla üretilmiş dijital animasyon-lardaki gerçeğe öykünme durumu, kimi yapımların anlatısına doğru hizmet etmemektedir. Animasyonun eşsiz ve sınırsız ifade imkanları göz önünde bulundurulduğunda, gerçek olmadığı halde umutsuzca gerçekmiş gibi görünmeye çalışan bazı yapımlar, bu tezin yazılması için motivasyon unsuru olmuştur. Animasyonda Görsel Dil ve Tutarlılık yaratmak isimli tez, bir filmin arkasında durduğu ideoloji ve hikaye bağlamında, gerçekçi görünmediği halde inandırıcılığı nasıl yakalayabileceği sorusunu cevaplamak üzere 3 bölümden oluşmaktadır.İlk bölümde animasyonun tarihi ve yaşanan kırılma noktaları üzerine bir kaynak taraması yer almaktadır. İkinci bölümde animasyon prodüksiyon süreci ile ilgili yol haritaları, geleneksel 3 perde anlatı yapısı, konu, tema ve önerme ile paralel bir görsel dil oluşturma süreçleri irdelenmiştir. Bu bölümde işlenen kontrollü deneysellik ve rastlantısal uygulamalar, çalışmanın amacını ortaya koymaktadır. Üçüncü bölüm tezin ele aldığı yaklaşımı somutlaştırmak amacıyla yapılmış Kapı adlı animasyon filminin sinopsis, treatman, senaryo ve analizini içermektedir.Anahtar Kelimeler: Animasyon, Görsel Dil, Tutarlılık, 3 Boyutlu Animasyon, Sanat Yönetimi, Animasyonda Sinematografi, Sinema, Canlandırma, Walt Disney, UPA Stüdyoları, Foto-Gerçekçi Render In this study, the positive effect of the unconventional expression form created in the visual language via the animation film `Door` on watching the film, the viewing experience and the sense of loyalty intended to be created on the viewers was tested.The imitation of reality in digital animations which are developed for the general viewers to easily watch the films produced with today's technology and which are produced with a photo-realistic approach does not serve the narrations of some productions. Considering the unique and limitless expression possibilities of animation, some productions hopelessly trying to look real although they are not have been the motivational element for writing this thesis. The thesis titled `Creation of Visual Language and Consistency in Animation' consists of 3 sections to answer the question 'how can a movie be convincing without looking real in the context of the ideology and the story it is based on?`.In the first section, a review of sources on the history of animation and the breaking points experienced are discussed. In the second section, road maps related to the animation production process and the processes of creating a visual language in parallel with the conventional 3-screen narrative structure, subject, theme and suggestion were examined. The controlled experimentation and random implementations in this section put forward the purpose of the study. The third section includes the synopsis, treatment, scenario and analysis of the animated film 'Door' to concretize the approach adopted by the thesis.Keywords: Animation, Visual Language, Consistency, Art Direction, Cinematography in animation, Cinema, Walt Disney, UPA Studio, Physical Based Render, 3D Animation, Low Poly
Collections