Ortaokul öğrencilerinde teknolojiyle kendi kendine öğrenme ve ders çalışma özyeterlik algısının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ortaokul öğrencilerinin teknolojiyle kendi kendine öğrenme ve ders çalışma öz yeterlik algılarının çeşitli değişkenler açısından inceleyerek, aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma modeli olarak ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu çalışma, 2018-2019 Eğitim- Öğretim yılında çalışma grubunda 224 kişinin olduğu bir devlet okulu ve 151 kişinin katılımcı olduğu bir özel okulda öğrenim gören 375 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Ortaokul öğrencilerinin teknolojiyle kendi kendine öğrenme ve ders çalışma öz yeterliliğini cinsiyet, sınıf düzeyi, anne ve baba eğitim durumu, kardeş sayısı, doğum sırası, anne ve baba çalışma durumu, evde internet bağlantısının olup olmama durumu, bilgisayar kullanma durumu gibi değişkenlerle incelemek için teknolojiyle kendi kendine öğrenme ölçeği, ders çalışma öz yeterlilik ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır.Verilerin analizi SPSS 25.0 paket programı kullanılarak bağımsız gruplar T-testi, One-Way Anova (Tek Yönlü Varyans Analizi) ve korelasyon analizi yöntemleriyle yapılmıştır. Araştırma sonucunda ortaokul öğrencilerinin teknoloji ile kendi kendine öğrenme ve ders çalışma öz yeterlilikleri cinsiyet, sınıf düzeyi, kardeş sayısı ve teknolojik aletlerle geçirilen süre bakımından anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Öte yandan anne-baba eğitim ve çalışma durumu, doğum sırası, evde internetin bulunup bulunmama durumu ve bilgisayar kullanma düzeyi bakımından anlamlı bir ilişkiye araştırmada rastlanılmamıştır.Anahtar Kelimeler: Teknoloji ile kendi kendine öğrenme, Ders çalışma öz yeterliliği, ortaokul öğrencilerinde teknoloji, ders çalışma, teknoloji ile ders This research aims to determine the relationship between secondary school students' self-efficacy and academic self-efficacy perceptions in terms of various variables. This study, which uses a relational screening model as a research model, was conducted with 375 students studying in a public school with 224 people in the study group and a private school with 151 participants in the 2018-2019 academic year. Technology to examine the self-learning and studying self-efficacy of the secondary school students with variables such as gender, grade level, mother and father education status, number of siblings, birth order, mother and father working status, availability of internet connection at home, computer use status self-learning scale, study self-efficacy scale and personal information form were used.Data was analysed by using independent groups T-test, One-Way Anova (Correlation Analysis) and correlation analysis methods using SPSS 25.0 package program. As a result of the research, a significant difference was found in terms of technology, self-learning and studying self-efficacy of gender, grade level, number of siblings and time spent using technological tools. On the other hand, no significant relation was found in the study in terms of education and working status, birth order, availability of internet at home and computer use level.Keywords: Self-learning with technology, Self study competence
Collections