Türkiye`de eğitim alanında yayınlanan karma yönteme dayalı makalelerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, Türkiye'de 2015-2019 yılları arasında, eğitim alanında karma araştırma yöntemi kullanılarak yapılmış olan makaleleri incelemek ve değerlendirmektir. Çalışmada Google Akademik-Google Scholar (https://scholar.google.com.tr) Veri Tabanında indekslenen akademik dergilerde yer alan ve erişime açık olan 98 dergide bulunan, karma yöntemle yapılan Türkiye adresli 2015-2019 yılları arasında yayınlanmış 257 makale araştırmanın evrenini oluşturmuştur. Bu nedenle araştırmada tesadüfi olarak seçilen 13 dergide bulunan karma yöntemle yapılan 50 makale araştırma kapsamında analiz edilmek üzere örnekleme alınmıştır.Tespit edilen makalelerin incelenmesi için `Makale Sınıflama Formu` kullanılmıştır. Makaleler betimsel içerik analizi yapılarak, yayın yılları, yayınlandıkları dergiler, disiplin alanları, karma yöntem desenleri türü, nicel nitel boyut; desenleri türü, veri toplama araçları türü, örneklem türü, örneklem sayısı, veri analiz teknikleri türü ve kullanılan güvenirlik geçerlik yöntemleri açısından analiz edilmiştir. Elde edilen veriler, yüzde ve frekansa dayalı bir şekilde yorumlanmış, tablolarla verilerin gösterimine yer verilmiştir. Araştırmanın sonucuna göre en fazla yayının 2018 yılında yayınlandığı ve en fazla yayının Kastamonu Eğitim, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, dergilerinde yapıldığı tespit edilmiştir. Yine en fazla yayının ilköğretim alanında; fen ve teknoloji, matematik eğitimi, ortaöğretim matematik eğitimi, eğitim programları ve öğretim alanı gibi diğer disiplin alanlarında yapıldığı tespit edilmiştir. Karma yöntem araştırmalarında kullanılan en çok açıklayıcı (açımlayıcı) desen ve yakınsayan paralel karma yöntem deseninin kullanıldığı, nicel boyutta deneysel desenlerden yarı deneysel desenin deneysel olmayan desenlerden betimsel tarama modelinin kullanıldığı, nitel boyutta ise etkileşimli yöntemlerden örnek olay(durum çalışması) modelinin sık kullanıldığı, veri toplama aracı olarak nicel boyutta en fazla anket/ölçeklerin kullanıldığı, nitel boyutta görüşme formlarının sık kullanıldığı, örneklem kitlelerinin nicel ve nitel boyutta daha çok lisans düzeyi öğrencilerinden ve öğretmenlerden oluştuğu, örneklem sayısı olarak nicel boyutta 31-100 kişilik, nitel boyutta 11-30 kişilik bir örneklem aralığında çalışmaların yoğunlaştığı belirlenmiştir. Verilerin analizi ise nicel boyutta daha çok betimsel analizlerden ortalama-standart sapma ve frekans/yüzde, kestirimsel analizlerden ise, t-testi, Non-Parametrik testler ve ANOVA (Varyant analizi) tekniklerinin nitel boyutta ise içerik analizinin yoğun olarak kullanıldığı saptanmıştır. Araştırmada en fazla tercih edilen güvenirlik yöntemi diğer güvenirlik yöntemleri (uzman görüşü, tutarlık incelemesi, teyit incelemesi) ve Cronbach's Alpha kullanıldığı, geçerlik yönteminin ise uzman görüşü, katılımcı teyidi ve ayrıntılı betimleme olduğu saptanmıştır. Araştırmanın sonucunda Türkiye'de ve yabancı ülkelerde karma yöntem ile yapılan çalışmalar karşılaştırılarak incelenmesi, arttırılması önerilmektedir. Lisansüstü eğitimlerde ileri düzey istatistik ve analiz tekniklerinin kullanıldığı çalışmalar, nitelikli makaleler ve yöntemsel hataların azaltılması çalışmaları için öncelikler oluşturularak bu yönde eğitim politikaları geliştirilmesi ile ilgili önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Karma araştırma yöntemi, makale, Türkiye'de yapılan çalışmalar, içerik analizi The purpose of the study, between the years of 2015-2019 in Turkey, which is to examine the articles made using mixed methods research in the field of education and evaluate. Scholar - Google Scholar in operation (https://scholar.goole.com.tr) Database in indexed journals where space and access to open in 98 magazines, mixed method made Turkey addressed formed the unıverse published 257 research articles between the years 2015 to 2019. For this reason, 50 articles made using the mixed method in 13 journals chosen randomly in the study were sampled for analysis.`Article Classification Form` has been used to examine the determined articles. The articles are analyzed through descriptive content analysis, the years of publication, the journals in which they are published, discipline areas, mixed method patterns type, quantitative qualitative dimension; patterns were analyzed in terms of type of data collection tools, sample type, number of samples, type of data analysis techniques and reliability validity methods used. The obtained data were interpreted based on percentage and frequency, and the representation of the data with tables is included. According to the results of the research, it was determined that the most publications were published in 2018 and the highest number of publications were published in Kastamonu Education, Mersin University Faculty of Education, Hacettepe University Faculty of Education. Again, in the primary education field of the most publications; It has been determined that it is done in other discipline fields such as science and technology, mathematics education, secondary mathematics education, education programs and teaching area. The most explanatory (explanatory) pattern used in mixed method research and converging parallel mixed method pattern is used, and the descriptive scanning model of the quasi-experimental pattern from the quantitative - size experimental patterns is used, and case study model (case study) is used frequently in the qualitative dimension, 31-100 people in the quantitative dimension, 11-30 people in the qualitative dimension, where the quantitative and quantitative and quantitative dimensions are mostly used in the quantitative and qualitative dimension, and the quantitative and qualitative dimension is made up of undergraduate students and teachers. It was determined that studies were concentrated in a sample interval. On the other hand, the analysis of the data was found to be mostly used in the quantitative analysis, mean-standard deviation and frequency / percentage, and from the predictive analysis, the t-test, Non-Parametric tests, and ANOVA (Variant analysis), techniques were used extensively in the qualitative dimension. The most preferred reliability method in the study was found to be other reliability methods (expert opinion, consistency rewiew, confirmation rewiew) and Cronbach's Alpa, was used, and the validity method was expert opinion, participant confirmation and detailed description. As a result of research and investigation in Turkey in comparison with mixed methods studies in foreign countries, it is proposed to be increased. In postgraduate education, priorities were created for studies using advanced statistics and analysis techniques, qualified articles and reducing methodologial errors and suggestions were made regarding the development of educational policies in this direction.Keywords: Mixed methods approach, article, studies in Turkey, content analysis
Collections