Teacher research self-efficacy beliefs of instructors at an English preparatory school
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı İngilizce hazırlık programında çalışan öğretim görevlilerinin öğretmen araştırmasına ilişkin özyeterlilik algı düzeyi, özyeterlilik algısı ile eğitim durumu, öğretmenlik deneyimi ve yüksek lisans yapılan program gibi değişkenlerle olan ilişkisini araştırmaktır. Veri toplamak için Araştırma Yeterliliği Ölçeği (Boran, 2018) ve yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır. Çalışmaya İstanbul'da yer alan bir vakıf üniversitesinden 101 İngilizce öğretim görevlisi katılmıştır. Çalışmanın sonucu, İngilizce hazırlık okulunda çalışan öğretim görevlilerinin öğretmen araştırmasına ilişkin özyeterlilik algı düzeyinin oldukça yüksek seviyede olduğunu ortaya koymuştur. Öğretim görevlileri araştırma sürecinin pek çok aşamasında yeterli olduğunu belirtirken, toplanan verilerin analizini yapmak konusunda kendilerini diğer aşamalara göre daha az yeterli hissetmiştir. Özyeterlilik düzeyi eğitim durumuna göre istatiksel anlamda önemli bir fark gösterirken, deneyim yılı ve tamamlanan yüksek lisans programına göre önemli bir fark saptanmamıştır. Görüşmelerde öğretim görevlilerinin özyeterlilik algısının araştırma deneyimleri, eğitim durumları, araştırma bilgileri, uygulama sürecindeki zorluklar, zaman ve iş yükü gibi mevcut çalışma ortamlarıyla ilişkili koşullara göre değişkenlik gösterdiğini ortaya çıkarmıştır. Bu bakımdan bu çalışma öğretmenlerin meslek içi eğitim gereği kendi okullarında yaptıkları araştırmalarda veya kaydoldukları yüksek lisans programlarında aldıkları desteğin ayrıca önemli olduğunu ortaya koymuştur. Bulgular öğretmen eğitimcileri, İngilizce öğretmenliği bölümleri ve yüksek lisans programları için önemli sonuçlar ortaya koymuştur. The study aimed at exploring teacher research self-efficacy beliefs of English instructors by investigating their mean level of perceived efficacy as well as the relationship between their research self-efficacy beliefs and highest qualification, teaching experience and MA in ELT. Data came from efficacy in research questionnaire (Boran, 2018) and semi-structured face to face interviews. 101 instructors who work at an English preparatory school of a foundational university participated to the study. The findings of the study revealed that instructors had a moderately high level of efficacy. While instructors felt sufficiently capable across all sub-components of teacher research, they felt less capable in doing analysis compared to other teacher research tasks. The findings indicated a significant difference between self-efficacy according to highest qualification. However, there was not a significant difference according to teaching experience and completed MA programs. The interviews revealed that perceived personal efficacy for doing research changed depending on prior research experience, academic training, research knowledge, difficulties in dealing with research tasks, contextual conditions such as time and workload. In this regard, this study revealed the significance of support for teachers who do research as part of continuous professional development in their schools and master programs they are attending. The results have important implications for teacher educators, English language teaching and master's programs.
Collections