Show simple item record

dc.contributor.advisorAydınözü, Duran
dc.contributor.authorBekdaş, Fahriye
dc.date.accessioned2020-12-06T12:35:57Z
dc.date.available2020-12-06T12:35:57Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/101259
dc.description.abstractBu araştırma; 7.sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nda yer alan değerlerin öğrenci boyutunda kazanım düzeylerinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın çalışma grububu Kastamonu ili merkez ilçesindeki 505 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma tek gruplu ön test son test modelindedir. Öğretim yılı başında (Ön Test) ve sonunda (Son Test) ölçümler yapılmıştır. Araştırmada bilgi toplamak için (a) ?Kişisel Bilgi Formu? ve ?7.Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Değerlere Yönelik Hazırlanan Tutum Ölçeği? kullanılmıştır. Verilerin faktör analizi için uygunluğu Kaiser-Mayer-Olkin (KMO) katsayısı ve Barlett Testi ile belirlenmiş, geliştirilen ölçekle ilgili güvenirlilik ve geçerlik çalışmaları yapılmıştır. Ön denemede ölçeğin (KMO) katsayısı .80 olarak bulunmuştur. Uzman görüşleri dikkate alınarak ölçeğe son şekli verilmiş, ölçeğin yapı geçerliliğinin belirlenmesi amacıyla da faktör analizi yapılmıştır. Faktör analizi sonucunda ölçeğin tek faktörlü olduğu tespit edilmiştir. Ölçekte yer alan maddelerde madde-toplam korelasyon değerlerinin .38 ile .81 arasında değiştiği görülmüştür. Tutum ölçeğinin Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı .93, iki yarı test kolerasyonu ise .92 olarak bulunmuştur. Asıl uygulamaya hazır hale getirilen ölçek çalışma grubuna uygulanmıştır.
dc.description.abstractThe study was carried out to evaluate the acquisition levels of the values stated in the 7th grade Social Sciences Curriculum from the point of view of the students.The study group was comprised of 505 students enrolled at a primary school in the province of Kastamonu, Turkey. One-group pre-test post-test design was utilized in study. The pre-test was performed at the beginning of the academic year and the post-test was performed at the end of the academic year. ?Personal Information Form? and ?An Attitude Scale Prepared Regarding the Values Stated In the 7th Grade Social Sciences Curriculum? were used as data collection tools. The suitability of the data for the factor analysis were determined through Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) measure of sampling adequacy and Bartlett's Test for Equality of Variances and validity and reliability tests were carried out regarding the scale. In the pilot test the KMO coefficient was found .80. The final form of the scale was prepared in line with the suggestions of experts and to determine the construct validity of the scale a factor analysis was carried out. According to the results of factor analysis, it was found out that the scale had a single factor. It was observed that the item-total values of the items in the scale ranged from .38 to .81. The Cronbach?s Alpha value of the attitude scale was .93, and two semi-test correlation was found .92. After preparing the final form, the scale was implemented to the study group.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler öğretim programında yer alan değerlerin öğrenci boyutunda kazanım düzeylerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeAn evaluation of the acquisition levels of the values stated in the 7th grade social sciences curriculum from the point of view of the students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmAttitude scales
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid426793
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid306387
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess