İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler öğretim programında yer alan değerlerin öğrenci boyutunda kazanım düzeylerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma; 7.sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nda yer alan değerlerin öğrenci boyutunda kazanım düzeylerinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın çalışma grububu Kastamonu ili merkez ilçesindeki 505 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma tek gruplu ön test son test modelindedir. Öğretim yılı başında (Ön Test) ve sonunda (Son Test) ölçümler yapılmıştır. Araştırmada bilgi toplamak için (a) ?Kişisel Bilgi Formu? ve ?7.Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Yer Alan Değerlere Yönelik Hazırlanan Tutum Ölçeği? kullanılmıştır. Verilerin faktör analizi için uygunluğu Kaiser-Mayer-Olkin (KMO) katsayısı ve Barlett Testi ile belirlenmiş, geliştirilen ölçekle ilgili güvenirlilik ve geçerlik çalışmaları yapılmıştır. Ön denemede ölçeğin (KMO) katsayısı .80 olarak bulunmuştur. Uzman görüşleri dikkate alınarak ölçeğe son şekli verilmiş, ölçeğin yapı geçerliliğinin belirlenmesi amacıyla da faktör analizi yapılmıştır. Faktör analizi sonucunda ölçeğin tek faktörlü olduğu tespit edilmiştir. Ölçekte yer alan maddelerde madde-toplam korelasyon değerlerinin .38 ile .81 arasında değiştiği görülmüştür. Tutum ölçeğinin Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı .93, iki yarı test kolerasyonu ise .92 olarak bulunmuştur. Asıl uygulamaya hazır hale getirilen ölçek çalışma grubuna uygulanmıştır. The study was carried out to evaluate the acquisition levels of the values stated in the 7th grade Social Sciences Curriculum from the point of view of the students.The study group was comprised of 505 students enrolled at a primary school in the province of Kastamonu, Turkey. One-group pre-test post-test design was utilized in study. The pre-test was performed at the beginning of the academic year and the post-test was performed at the end of the academic year. ?Personal Information Form? and ?An Attitude Scale Prepared Regarding the Values Stated In the 7th Grade Social Sciences Curriculum? were used as data collection tools. The suitability of the data for the factor analysis were determined through Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) measure of sampling adequacy and Bartlett's Test for Equality of Variances and validity and reliability tests were carried out regarding the scale. In the pilot test the KMO coefficient was found .80. The final form of the scale was prepared in line with the suggestions of experts and to determine the construct validity of the scale a factor analysis was carried out. According to the results of factor analysis, it was found out that the scale had a single factor. It was observed that the item-total values of the items in the scale ranged from .38 to .81. The Cronbach?s Alpha value of the attitude scale was .93, and two semi-test correlation was found .92. After preparing the final form, the scale was implemented to the study group.
Collections