Rehber-i Tedris ve Terbiye adlı eserine göre Musa Kazım`ın eğitim ve öğretim üzerine görüşleri (1894-1897)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tezin konusu; `Rehber-i Tedrîs ve Terbiye Adlı Eserine Göre Musa Kâzım'ın Eğitim Ve Öğretim Üzerine Görüşleri (1894-1897)`dir. Bu bağlamda tezin ilk bölümünde Osmanlı eğitimi ile ilgili genel bilgi vermesi açısından ` Tanzimat'tan II. Meşrutiyet Dönemi'nin Sonuna Kadar Osmanlı Eğitim Sistemi (1839-1918)` anlatılmıştır. Öyle ki Osmanlı Devleti'nin son yıllarında eğitime büyük önem verilmiştir. Özellikle On dokuzuncu yüzyılın ikinci yarısından itibaren modern okullar açılmaya başlanmıştır. İkinci bölümde; Osmanlı Taşra Teşkilatı hakkında bilgi verilmiştir. Klasik dönemden başlayarak, son döneme kadar olan süreç içerisinde taşra teşkilatı irdelenmiştir. Taşra teşkilatı hakkında bilgi verildikten sonra, taşra teşkilatı içinde maârif sistemine değinilmiştir. Üçüncü bölümde; Musa Kâzım'ın `Taşra Maârif Memurlarına Mahsus Rehber-i Tedris ve Terbiye` adlı eserinin ikinci bölümü (1897) incelenmiştir. Bu eser öğretmenlere birçok açıdan yol göstermesi bakımından önemlidir.Dördüncü bölümde Musa Kâzım'ın eserinin günümüz eğitim sistemi içerisinde değerlendirmesi yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Tanzimat, II. Meşrutiyet, Modern Okullar, Musa Kâzım. Thesis subject is 'Thingings of Musa Kâzım on Education According to Rehber-i Tedris ve Terbiyen (1894-1897)` In this context, in the first chapter of the thesis, in terms of giving general information about Ottoman education 'The Education System from the political reforms made in Ottoman State in 1839 to the end of the 2nd Constitutional Monarchy Period (1839- 1918)' is expressed. In fact, during the last years of the Ottoman Empire, a great importance was attached to the education. Especially, beginning from the second half of 19th century, modern schools started to be opened.In the second chapter, information is given about the Ottoman Provincial Organization. Provincial Organization is scrutinized beginning from the Classical Period within the process of the latest times. After giving information about Provincial Organization, system of education is mentioned within the provincial organization.In the third chapter, second part of the Musa Kâzım's book named `Taşra Maârif-i Memurlarına Rehber-i Tedris ve Terbiye` (1897) is examined. This book has a great importance in terms of guiding education officers in many ways.In the fourth chapter, Musa Kâzım's book is evaluated within the terms of today's education system.Key Words: Education Administrative Reforms 2nd Constitutional Monarchy, Modern Schools Musa Kâzım.2016, page 128.
Collections