6.sınıf ünitelerinde yer alan doğrudan verilecek değerlerin öğretimine yönelik öğretmenlerin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, 6. Sınıf ünitelerinde yer alan doğrudan verilecek değerlerin öğretimine yönelik öğretmen görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak dört bölüm ve toplam 38 maddeden oluşan anket formu ile yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Google docs programı ile hazırlanan anket formu 2016-2017 eğitim öğretim yılının güz döneminde Türkiye'nin 72 farklı ilindeki 263 ortaokulda görev yapan toplam 381 sosyal bilgiler öğretmenine uygulanmıştır. Görüşme formu ise 10 farklı ildeki 8 ortaokulda görev yapan toplam 13 öğretmene uygulanmıştır. Örneklem seçiminde seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda; öğretmenlerin, değerlerin öğretiminde en çok değer analizi ve gözlem yoluyla öğrenme yaklaşımlarını, en az ise telkin yaklaşımını kullandıkları görülmüştür. Bununla birlikte öğretmenlerin en çok açıklama-anlatma ve soru-cevap tekniklerini, en az ise gezi ve gözlem tekniğini kullandıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin, öğrencilerin değerleri ne düzeyde kazandıklarını belirlemek için en çok soru cevap, en az ise portfolyo'yu kullandıkları tespit edilmiştir. 6. sınıfta öğrencilere doğrudan verilecek değerlerden en çok doğal çevreye duyarlılık, en az ise çalışkanlık değerinin kazanıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Sosyal bilgiler, Değerler eğitimi, Yaklaşımlar, In this research, teacher's opinions about teaching of values that is going to be given directly at 6th grade units, were tried to be specified.As a mean of data gathering, 4 department and survey form that consists of totally 38 items and semi-structured interview were used. In the fall semester of 2017-2018 academic year, survey form prepared with google docs program was applied to totally 381 teachers work in 263 secondary schools in 72 different provinces in Turkey. Interview form was applied to totally 13 teachers work in 8 secondary schools in 10 different provinces.In determining random paradigm, semi-structured interview form was applied.At the end of the research, it's been found that, teachers used value analysis and observation approaches mostly and indoctrination approach least. in teaching of values. And besides, it's been specified that teachers used questions-answer and telling-explaining techniques mostly and observation trips least. It's been determined that teachers used question and answer teachnique mostly and portfolio least, to determine at what level students learnt values. It's been concluded that from the values to be given directly to the 6th grades, sensivity to the nature was gained mostly, and the value of diligence was gained least. Key Words: Social Studies, Values Education, Approaches
Collections