Okul yöneticilerinin okul güvenliğine ilişkin algılarının değerlendirilmesi: Kastamonu ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, okul güvenliği kavramı, güvenli okul, okul güvenliği kuramları, eğitim politikasında güvenlik, okul güvenliğini etkileyen faktör ve değişkenler, okul güvenliğinde roller ve güvenli okul uygulamaları üzerinde durulmuştur.Betimsel tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin okul güvenliği ile ilgili algılarının çeşitli değişkenler arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını ortaya koymaktır. Bunun için Kastamonu il merkezi, ilçeleri ve bağlı köylerindeki; ilkokul, ortaokul, ortaöğretim okullarında görev yapan 214 okul yöneticisine, verileri toplamak için Kişisel Bilgi Formu ve Kıral ve Yıldız (2016) tarafından geliştirilen `Okul Güvenliği Ölçeği` uygulanmıştır.Veri toplama aracı, okul yöneticilerine araştırmacı tarafından elektronik ortamda ulaştırılmış ve toplanmıştır. Araştırmada elde edilen nicel verilerin analizi SPSS 21 Windows Paket İstatistik Programı kullanılarak yapılmıştır. Verilerin analizi sırasında, betimleyici istatistiklerin yanı sıra, t-Testi uygulanmıştır. Varyansların homojenliği durumunda varyans analizi, varyans analizi sonucunda farkın hangi ortalamalar arasındaki farklardan kaynaklandığını belirlemek amacıyla da Tukey HSD testi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, okul yöneticilerinin hizmetiçi seminere katılma durumu, spor salonu olması, görev süresi, okuldaki görev süresi, yaş, mesleki kıdem, okul türü, erkek öğrenci sayısı, toplam öğrenci sayısı, ücretli öğretmen sayısı, okul bahçesi durumu, yardımcı personel sayısı, derslik sayısı, kat sayısı ile okul güvenliğinin alt boyutları arasında anlamlı farklılık bulunduğu saptanmıştır. This study emphasizes the concept of school security, safe school, school security teories, education policy on security, factors and variables affecting school security, roles in school security and safe school practices.The aim of the research in which a descriptive model of survey was used is to reveal whether there is a meaningful relationship between school administrators' views on school security and various variables. To collect data, the Personal Demographic Information Form and School Security Scale, developed by Kıral and Yıldız (2016) have been applied to two hundred and fourteen school administrators working at the primary, secondary and high schools in central region of Kastamonu, Kastamonu's towns and villages.The data collection tool was sent to the school administrators and collected in an electronic environment by the researcher. The analysis of quantitative data of the research was carried out by SPSS 21 Windows Statistics Package. During the data analysis, in addition to the descriptive statistics, t-test was applied. In case of the homogeneity of variances, an analysis of variance was performed and Tukey HSD test was applied.The research findings show that there is a significant difference between the subdimensions of school security and the variables including inservice training of school administrators, existence of gyms, term of office, term of office at the school, age, seniority in occupation, type of school, the number of male students, the total number of students, the number of substitute teachers, the number of assistant staff, the number of classrooms, the number of floors and the condition of school gardens.
Collections