Yerel halkın gastronomi turizmine karşı farkındalık ve tutumu: Kastamonu örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Turizm etkinliklerinin ülke, bölge ve/ya turistik varış noktalarına sağlamış olduğuekonomik kazanımlar önemli yapısal sorunların aşılmasında güvenilir bir çıkışnoktası olarak kabul edilmektedir. Turizmin bu niteliği gelişmemiş ve gelişmekteolan ülkeler açısından olduğu kadar son yıllarda gelişmiş ülkelerin de anagündeminde yer bulması sonucunu doğurmuştur. Bununla birlikte turizmden eldeedilen ekonomik yararların en büyüklenebilmesi için turist kabul eden ülke, bölgeve/ya turistik varış noktasında yaşayan bireylerin turiste ve turizme yönelik olumlubir tutum içerisinde olmaları gerektiğine inanılmaktadır. Bu bağlamda araştırmanıntemel amacı Kastamonu'da henüz doğum aşamasında olan Gastronomi Turizmi'ningelişmesinde etkin bir rol oynayacağı düşünülen Kastamonu Halkı'nın bu turizmçeşidine yönelik farkındalık ve tutumunun ortaya konmasıdır. Araştırma amacınıgerçekleştirmek için ilgili yazın derinlemesine taranmış ve elde edilen ikincilverilerin yardımıyla bir ölçek geliştirilmiştir. Geliştirilen ölçek Kastamonu Merkezİlçe'de yaşayan hane halkına kolayda, yargısal ve gönüllülük esaslarının temelalındığı bir yaklaşımla yüze yüze görüşmelerle uygulanmıştır. Kastamonu Merkezİlçe'de yaşayan 115,000 kişinin anakütlesini oluşturduğu araştırmada bu sayıyıtemsile yeterli 384 kişiden veriler 2017 yılı boyunca toplanmıştır. Elde edilenverilerin çözümlenmesinde Sosyal Bilimlerde yaygın olarak kullanılan bir istatistikpaket programından yararlanılmıştır. Katılımcıların demografik özelliklerinin yanısıra Gastronomi Turizmi'ne yönelik farkındalığı ölçen ifadeler/sorular sıklık, yüzde,aritmetik ortalama ve standart sapmalarla açıklanmıştır. Gastronomi Turizmi'neyönelik tutumu ölçen ifadeler ise faktör analizi ile çözümlenmiştir. Faktör analizisonucu dört boyut elde edilmiştir. Bu boyutlar arasındaki anlamlılığı incelemek içinkorelasyon analizi de yapılmıştır. Sonuç olarak Kastamonu Halkı'nın yöresine aitürün ve yemekleri yeterince tanımadığı, bu ürünlerden pişirilen yemekleri beğenidüzeylerinin ise çok yüksek olmadığı ortaya konmuştur. Araştırma sonuçları ayrıcaKastamonu Halkı'nın Gastronomi Turizmi'ne yönelik farkındalıklarının zayıf, bunakarşın turiste ve Gastronomi Turizmi'ne yönelik olumlu bir tutuma sahip olduklarınıortaya koymuştur.Anahtar kelimeler; Gastronomi Turizmi, Yerel Halk, Tutum, KastamonuYıl 2018, 103 sayfaBilim Kodu… The economic gains that tourism activities bring to the country, region and / ortouristic destinations are regarded as a reliable starting point for overcoming majorstructural problems. This qualification of tourism has given birth to the main agendaof developed countries in recent years as much as it is in terms of undeveloped anddeveloping countries. Nevertheless, in order to maximize the economic benefits oftourism, it is believed that individuals who live in the destination country, region and/ or touristic destination should be in a positive attitude towards tourism and tourism.In this context, the main purpose of the research is to reveal the awareness andattitude of the Kastamonu people, who are thought to play an active role in thedevelopment of Gastronomy Tourism, which is still in its birth stage in Kastamonu.In order to accomplish the purpose of the research, the related literature was deeplyscanned and a scale was developed with the help of the secondary data obtained.Developed scale has been practiced with the households living in the Central Districtof Kastamonu face to face with an approach based on judicial and voluntaryprinciples. The data has been collected from 384 people through a survey of 115,000people living in the Central District of Kastamonu during the year 2017. In theanalysis of the obtained data, a statistical package program widely used in socialsciences was used. Expressions / questions that measure awareness of participants'demographics as well as Gastronomy Tourism are explained by frequency,percentage, arithmetic mean and standard deviations. The expressions that measureattitudes towards gastronomic tourism were solved by factor analysis. Factor analysisresulted in four dimensions. Correlation analysis was also conducted to examine thesignificance of these dimensions. As a result, the Kastamonu people did not knowenough about the products and foods of the region, and the dishes cooked from theseproducts were not liked very highly. The results also show that the public ofKastamonu has a weak awareness towards Gastronomy Tourism but a positiveattitude towards Tourism and Gastronomy Tourism.Key terms; Gastronomy Tourism, Local Community, Attitude, Kastamonu2018, 103 pagesScience Code: ....
Collections