Libya teknik üniversitelerinde TKY uygulamalarını etkileyen faktörlerin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Libya, dünyadaki çeşitli gelişmelere ayak uydurmak isteyen dünya ülkelerinden biridir. Toplam Kalite Yönetimi (TKY), gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin kurumlarında, kurumun yöntemlerini ve çalışma biçimlerini geliştirmeyi, performansı iyileştirmeyi ve müşteri memnuniyetini sağlamayı minimum çaba ve maliyet ile başarmayı amaçlayan modern yönetim tarzlarının en önemlilerinden biri olarak kabul edilmektedir. Bu çalışma, Libya Teknik Üniversiterinde TKY uygulamasının benimsenmesini etkileyen ve bu uygulamanın seviyesini değerlendiren Kritik Başarı Faktörlerini (KBF) tanımlamayı amaçlamaktadır. Yönetim taahhüdü ve liderlik, ölçüm ve değerlendirme, müşteri odaklılık ve memnuniyet, iletişim, eğitim ve öğretim, takdir ve ödül, ekip çalışması, yetkilendirme ve katılım ve sürekli gelişim olmak üzere 9 KBF literatürden bu çalışma için kavramsal çerçeve olarak seçilmiştir. Araştırmanın amaç ve hedeflerine ulaşmak için, önerilen kavramsal çerçeveye uygun olarak literatürde daha önce geliştirilen bir anket seçilmiş ve Libya ortamına adapte edilerek modifiye edilmiş ve böylece nicel araştırma yöntemi olarak yararlanılmıştır. Anketin doğrulanması için faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi kullanılmıştır. Bulgular, Libya teknik üniversitelerinin kalite yönetimi prensiplerini uygulamaktan çok uzak olduğunu ortaya koymaktadır. Bu çalışma, TKY'nin bu düşük seviyesini, üniversitelerdeki tüm idari seviyelerde uygulanmasının başarısı için gerekli olan örgüt kültürü kavramının eksikliğine bağlamaktadır. Çalışma, Libya Teknik Üniversiteleri tarafından TKY'nin uygulama düzeyinin yükseltilmesinde yararlı olabilecek pratik öneriler ortaya koymakta ve bu alanda yapılacak araştırmalar için gelecekteki çalışmalara yönelik öneriler de sunmaktadır. Libya is one of the countries in the world that wants to keep abreast of global developments in various fields. Total Quality Management (TQM) is considered to be as one the most important of modern management styles that developed and developing countries seek to use in their institutions through which it seeks to develop the institution's methods and ways of work, improve performance and achieve customer satisfactions according to the required specifications and a minimum of effort and cost. This study aimed at identifying the Critical Success Factors (CSFs) that affect the adoption of TQM implementation within Libya Technical Colleges (LTCs) and to assess the level of this implementation. A set of 9 CSFs namely; management commitment and leadership, measurement & evaluation, customer focus & satisfaction, communication, education & training, recognition & reward, teamwork, empowerment & involvement, and continuous improvement were selected from the literature as the conceptual framework for this particular study. To achieve the aim and objectives of the study, quantitative research was utilized in which an existing survey questionnaire developed was selected from literature and modified to fit the conceptual framework proposed and fit the Libyan environment. Factor analysis and confirmatory factor analysis was used to validate the questionnaire. The findings reveal that Libyan technical Colleges are far away from implementing the principles of quality management in their institutions. The study attributed this low level of TQM implementation to the lack of understanding of the concept of organizational culture that is required for the success of the application of TQM at all administrative levels in these colleges. The study provided a combination of practical recommendations which may be useful in raising the level of implementation of TQM by the Libyan Technical Colleges and recommendations for future work was also suggested for further research in this area.
Collections