Algılanan destinasyon imajının tekrar ziyaret ve tavsiye üzerine etkisi: Ilgaz Dağı Milli Parkı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Turizm sektörünün son zamanlarda gelişmesi ve insanların turizm faaliyetleri kapsamında farklı yerler görmek ve keşfetmek istedikleri görülmektedir. Bu istekler sonucunda insanların destinasyon seçimi konusunda daha seçici ve imaj açısından kendilerine daha uygun olanı tercih ettikleri de gözlemlenmektedir. Daha çok kış turizmi kapsamında önemli bir destinasyon olan Ilgaz Dağı Milli Parkı son zamanlarda turistler tarafından tercih edildiği görülmektedir. Bu çalışmada Ilgaz Dağı Milli Park'ını ziyaret eden turistlerin algıladıkları imajın tekrar ziyarete etkisi ve başka insanlara tavsiye etme arasında anlamlı bir fark olup olmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışmada yüz yüze görüşme tekniği yöntemi ile anket uygulanmış ve araştırma Ilgaz Dağı Milli Parkı'na gelen ziyaretçileri kapsamaktadır. Çalışma kapsamında frekans, t testi, anova ve korelasyon testleri yapılmıştır. Sonuçlar doğrultusunda Ilgaz Dağı Milli Park'ının algılan imajının yüksek oranda olumlu olduğu ortaya konmuştur. Araştırmada oluşturulan hipotezler sonucu, Ilgaz Dağı Milli Parkı'nı ziyaret eden bireylerin destinasyon imajı algıları ile destinasyonu tekrar ziyaret niyeti arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu ortaya konulmuştur. Araştırmanın başka bir hipotezi olan Ilgaz Dağı Milli Parkı'nı ziyaret eden bireylerin destinasyon imaj algıları ile destinasyonu tavsiye niyeti arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu bulunmuş ve hipotezler doğrulanarak kabul edilmiştir. Bu hipotezler sonucunda, Ilgaz Dağı Milli Parkı'nın algılanan destinasyon imajının, insanların tekrar ziyaret niyetlerini ve başkalarına tavsiye etme niyetlerini olumlu yönde etkilediğini ortaya koymuştur. Bu sonuçların gelecekte yapılacak olan çalışmalara da katkılar sağlayabileceği ifade edilebilir. In recent years the tourism industry has been developing and people want to visit and explore different places as a part of tourism activities. As a result of this, it has been observed that people are more selective and they prefer things that fit to their image. An important destination for mainly winter tourism Ilgaz Mountain National Park is prefered by tourists in recent years. In this study, it is aimed to verify if there is a significant difference between the effect of perceived image of tourists on the revisit of the destination and the recommendation to others. In this study a questionnaire was applied to visitors coming to Ilgaz Mountain National Park via face to face interview method. Within the scope of the study frequency, t-test, ANOVA and correlation tests are used. As a result it has been suggested that the perceived image of Ilgaz Mountain National Park is highly positive. As a result of the hypothesis developed in the study, it has been claimed that there is a positive relation between the perceived destination image of the visitors and their intention to revisit the destination. Another hypothesis which puts forward a positive relation between the perceived image of visitors of Ilgaz Mountain National Park and their intention to recommend the place has been confirmed and accepted. This study has revealed that the perceived destination image of Ilgaz Mountain National Park affects the visitors' intention to revisit there and recommend it to others positively. It is possible to state that the results will contribute to the future studies.
Collections