Kobi`lerin markalaşma ve kurumsallaşma sürecinde Kosgeb desteklerinin rolü: Tr71 bölgesinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı bir kamu kurumu olan KOSGEB'in KOBİ'lere verdiği desteklerin, KOBİ'lerin markalaşma ve kurumsallaşma sürecine olan etkisini analiz etmektir. Araştırmanın evreni TR-71 bölgesinde Markalaşma ve Kurumsallaşma konularında 2011-2016 yılları arasında destek alan KOBİ'lerdir. KOSGEB Başkanlığınca verilen bilgiler doğrultusunda ilgili konularda destek alan toplam 82 KOBİ bulunmaktadır. Araştırma evreninin çok büyük olmaması sebebiyle tüm KOBİ'lere elektronik ortamda anket gönderilmiştir.Araştırma için hazırlanan anketler 07.05.2018 – 20.06.2018 tarihleri arasında TR-71 bölgesindeki illerde uygulanmıştır. Elde edilen verilere faktör analizi, güvenilirlik analizi, korelasyon analizi, regresyon analizi, anova ve t-test yapılmıştır.Yapılan analizler sonucunda Kurumsallaşma düzeyi açısından; cinsiyet, eğitim seviyesi, KOBİ'nin faaliyet süresi, KOBİ'nin sektörü ve KOSGEB Destek türü farklılık göstermektedir. Markalaşma bilinci açısından; eğitim seviyesi, KOBİ'nin faaliyet süresi, KOBİ'nin sektörü ve KOSGEB destek türü farklılık göstermektedir. KOSGEB desteklerinin üst limitlerinin artması ile kurumsallaşma düzeyi ve markalaşma bilincine yönelik yapılan korelasyon analizleri pozitif yönlü ve anlamlı olup regresyon analizi sonuçlarına göre KOSGEB desteklerinin destek üst limitlerinin artması kurumsallaşma düzeyi ve markalaşma bilincini etkilemektedir.Markalaşma çabasına yönelik yapılan analizlerde KOSGEB destek süreci öncesi ve sonrasındaki markalaşma bilincine yönelik analizler yapılmıştır. Yapılan analizlerde; KOSGEB desteği ile pazarlama elemanı istihdam eden ve etmeyen, reklam çalışması yapan ve yapmayan, web sayfası olan ve olmayan, web sayfası olmasına rağmen web sayfasını geliştirmeye yönelik destek alan ve almayan, dijital pazarlama faaliyetine başlayan ve başlamayan KOBİ'lerde markalaşma bilinci farklılık göstermektedir. Yapılan korelasyon ve regresyon analizi sonuçlarına göre markalaşma bilinci ile kurumsallaşma düzeyi arasında anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki bulunmakta olup, markalaşma bilinci kurumsallaşma düzeyini etkilemektedir. The aims of this study are analazing affect of KOSGEB suports on process of institutionalization and branding of SMEs. Sampling size of this research are SME's which could get the KOSGEB supports between 2011 and 2016 years about branding and istituationalation process in TR-71 region. According to the data received from KOSGEB Head of Department, there are 82 SMEs are existed in relevant subjects. Surveys was sent to the all SMEs via emails because sampling size is not too many big. A survey was carried out on 115 people from TR-71 region in the months May and June 2018. Factor analyze, corelation analayze, relability test, regretion analayze, anova and t-test was applied in that data.According to results gender, education status, the age of SME, working sector of SME and support type of KOSGEB have a meaningfull differences about the instutionalization process. Education status, the age of SME, working sector of SME and support type of KOSGEB have a meaningfull differences about the brand knowledge. According to results of corroletion analayzis, there is a meaningful and positive relationsip between the upper limit of KOSGEB suport programmes and institutionalizm and brand knowledge. According to results of regression analayzis, there is a positive affect between the upper limit of KOSGEB support programs and institutionalizm and brand knowledge. According to results of analayzis about branding efforts; there is a meaningfull differences between marketing staff existed or not, commercial studies existed or not, web page existed or not, digital marketing existed or not, whether firms have a web page they got KOSGEB supports about devoloping web page or not and branding knowledge. According to results of corolation and regression analayzis about instituationalization and brand knowledge, there is a meaningfull and positive relation between instituationalization and brand knowledge and brand knowledge has a positive affect on instituationalization.
Collections