Beş yaş çocuklarına uygulanan iklim değişikliği programının çocukların iklim değişikliği kavramı hakkındaki görüşlerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı okul öncesi beş yaş çocuklarına uygulanan iklim değişikliği programının, çocukların iklim değişikliği kavramı hakkındaki görüşlerine etkisini incelemektir. Çalışma Kastamonu il merkezine bağlı resmi bir bağımsız anaokulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel boyutu öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desende gerçekleşmiş, nitel boyutu ise sosyal yapılandırmacı felsefe temelinde olgubilim yöntemi kullanılarak yürütülmüştür. Çalışma grubunu deney grubundan 18 çocuk ve kontrol grubundan 21 çocuk olmak üzere toplamda 39 çocuk oluşturmaktadır. Araştırma öncesinde deney ve kontrol grubu dahil tüm çocuklara öntest olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Aynı işlem deneysel süreç sonunda tekrar yapılmıştır. Araştırma kapsamında verileri analiz etmek için SPSS 17 paket programı kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde bağımsız örneklemler t-testi ve ki kare kullanılmıştır. Deney grubunun öntest ve sontest puanları arasında sontest lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark tespit edilmiştir (p<,05). Uygulama sonrası öntest ve sontest sonuçlarının farklılaştığı sonucu ortaya çıkmıştır (p=,032). Deney grubundaki çocukların uygulama sonrasında iklimin tanımını yaparken doğru şekilde cevaplar verdiği ve iklimin değiştiğini bunu sonucunda da onları etkileyebilecek durumların ortaya çıkabildiğini kabul eden cevaplar vermiştir. İklim değişikliği sonucunda canlıların zarar görebileceği, kuraklık oluşacağı, buzulların eriyip suların yükselebileceğini ifade etmişlerdir. Çözüm yolları için de A+ enerji kullanmak, suyu ve elektriği tasarruflu kullanmak, güneş panelleri ve rüzgar tribünleri yaparak daha temiz bir enerji elde etmek, toplu taşıma araçlarına yönelmek vb. gibi cevaplar üzerinde yoğunlaşmışlardır. Deney grubuna uygulanan iklim değişikliği programı sonrasında deney grubunda yer alan çocukların iklim değişikliği hakkında fikirleri mevcutken, kontrol grubundaki çocuklarda herhangi bir gelişme tespit edilememiştir. Tüm bu bilgiler ışığında okul öncesi eğitim programına kaynaştırılmış `Beş Yaş Çocuklarına Uygulanan İklim Değişikliği Programının` çocukların iklim değişikliği kavramına ait fikirleri üzerinde olumlu etkide bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this study is to investigate the effects of climate change program applied to pre-school age children on the opinions of children about climate change concept. The study was conducted in an independent kindergarten in Kastamonu city center. The quantitative dimension of the study was carried out in pretest-posttest control group quasi-experimental design and the qualitative dimension was carried out by using phenomenology method on the basis of social constructivist philosophy. The study group consisted of 39 children, 18 children from the experimental group and 21 children from the control group. Pre-test semi-structured interview form was applied to all children including experimental group and control group. The same procedure was repeated at the end of the experimental process. SPSS 17 package program was used to analyze the quantitative data. Independent samples t-test and chi-square were used to analyze the quantitative data. A statistically significant difference was found between the pretest and posttest scores of the experimental group in favor of the posttest (p <.05). The results of the pretest and posttest results were different after the application (p =, 032). In the experimental group, the children gave answers that accepted that they gave the correct answers in the definition of the climate after the application and the climate changed and as a result the situations that might affect them could occur. As a result of climate change, they stated that living things could be damaged, drought would occur, glaciers could melt and water could rise. They use A + energy, use water and electricity in a conservative way, make a clean energy by making solar panels and wind turbines, turn to public transport and so on. they are concentrated on the answers. After the climate change program applied to the experimental group, children in the experimental group had ideas about climate change and no improvement was found in the control group. In light of all this information, it has been concluded that the `Climate Change Program Applied to Five-Year-Old Children which has been integrated into the preschool education program has a positive effect on the ideas of children about the concept of climate change.
Collections