Probleme dayalı öğrenme yaklaşımının denklem kavramının öğretiminde etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ilköğretim 6. sınıflarda denklem kavramının, probleme dayalı öğrenme yaklaşımıyla öğretiminin öğrenci başarısı üzerinde etkisinin olup olmadığı incelenmiştir.Araştırma 2009?2010 öğretim yılının ikinci döneminde Kastamonu ili Merkez ilçesinde bulunan Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı bir ilköğretim okulunun 6/B, 6/C, 6/D ve 6/E sınıflarındaki 83 öğrenci ile yapılmıştır.Araştırmada gerçek deneme modellerinden öntest?sontest kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Kontrol ve deney grupları oluşturulurken çalışma grubu olarak seçilen öğrencilerin 2009?2010 eğitim öğretim yılının 1. döneminde aynı öğretmen tarafından verilmiş matematik dersine ait not ortalamalarına bakılmıştır. Ve yansız atama yöntemiyle deney grubu olarak 6/C ve 6/D sınıflarında bulunan 42 öğrenci, kontrol grubu olarak ise 6/B ve 6/E sınıfında bulunan 41 öğrenci seçilmiştir.Araştırma kapsamında deney grubuna probleme dayalı öğrenme yaklaşımı prensiplerine göre hazırlanan bir öğretim yöntemi, kontrol grubuna ise MEB programında uygulanan (yapılandırmacı, etkinliğe dayalı, kavramsal yaklaşım) geleneksel yaklaşım prensiplerine göre düzenlenen bir öğretim yöntemi eş zamanlı olarak uygulanmıştır. Çalışma, araştırmacı tarafından yapılmış ve 10 ders saati sürmüştür.Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından 20 soruluk bir başarı testi geliştirilmiştir. Çalışmanın son aşamasında kontrol ve deney grubu öğrencilerine eş zamanlı olarak sontest uygulanmış ve elde edilen veriler analiz edilerek bağımsız t- testi sonuçları yorumlanmıştır.Yapılan araştırmada elde edilen sonuçlara göre; probleme dayalı öğrenmenin uygulandığı deney grubu ile geleneksel yöntemin kullanıldığı kontrol grubu arasında uygulama sonrası akademik başarı düzeyleri açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır (t=-,842; p>0,05). In this research, it is examined whether teaching the concept of equation with the problem-based learning approach in 6th grade has an effect on students? achievement or not.The research has been made among 83 students in the 6/B,6/C,6/D and 6/E classes of a primary school in the directorate of the National Education in the Central district of Kastamonu in 2009 and 2010 academic year during the second term.In this research, among the actual experiment models,the pretest-posttest control group experiment model has been used . While forming the control and experimental groups, given by the same teacher, the grade point averages of mathematics of the students selected as a sample group have been examined in the first semester of 2009 and 2010 academic year. Using the method of assigning impartially, 42 students from 6/C and 6/D classes have been selected as the experimental group and 41 students from 6/B and 6/E classes have been selected as the control group.In the context of the research, a teaching method that is prepared in accordance with the principles of problem-based learning approach has been applied to the experimental group and a teaching method that is prepared in accordance with the principles of the traditional approach applied in the Ministry of Education (constructive, based on activity, conceptual approach) has been applied to the control group simultaneously.The study has been conducted by the researcher and it has continued during 10 course hours.In the working, a success test consisting 20 questions was developed as a means of getting data by the researcher. At the last level of working, the last test was made to the control and experiment groups at the same time and the obtained data was analyzed and t-test results were explained.According to the results in the research, it can?t statistically proved significant difference as academic success levels between experimental group that was practised by problem-based learning and control group that was used formative method (t=-,842; p>0,05).
Collections