İllköğretim 6. sınıf fen ve teknoloji dersi ışık ve ses ünitesinin öğretiminde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrenci başarısına ve bilgilerin kalıcılık düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Kastamonu ili, Merkez ilçesi, Merkez İlköğretim Okulunda 2009?2010 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde öğrenim gören 54 ilköğretim 6. sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Araştırma için deney grubu olarak 27 öğrenciden oluşan 6-D, kontrol grubu olarak 27 öğrenciden oluşan 6-C şubeleri seçilmiştir. Ders sunumları deney grubunda işbirlikli öğrenme yöntemine göre, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemlerine göre yapılmıştır.Araştırmada her iki gruba da öğrencilerin bilgilerini ölçmek için, başarı testi, ön test olarak uygulandı. 5 hafta süren çalışma sonunda ise aynı başarı testi son, test olarak uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilere 4 ay sonra, bilgilerin kalıcılığını ölçmek için, aynı başarı testi bir kez daha uygulandı. Son olarak ta seçilen deney grubu öğrencilerine, Jigsaw Görüş Ölçeği (JGÖ) uygulanmıştır.Ayrıca, çalışmaya başlamadan önce seçilen deney ve kontrol grupları arasında, bilgi seviyeleri bakımından anlamlı bir farkın olup olmadığını anlamak için 5. sınıf karne notlarına da bakılmıştır. Karne notları ve ön başarı testi sonuçlarına göre, deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir farkın olmadığı görülmüştür.Araştırmanın sonunda elde edilen verilerin değerlendirilmesinde bağımsız gruplar t- testi kullanılmış ve SPSS paket programından faydalanılmıştır.Araştırmada, İşbirlikli öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubu karşılaştırıldığında, deney grubunun kontrol grubuna göre daha başarılı olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca, araştırma sonunda uygulanan Jigsaw Görüş Ölçeği (JGÖ) den elde edilen sonuçlara göre, işbirlikli öğrenme yöntemi jigsaw tekniğinin öğrencilerin başarılarında daha çok etkili olduğu belirlenmiştir.Anahtar sözcükler: İşbirlikli öğrenme, Jigsaw Yöntemi, Fen Bilgisi Eğitimi This study is carried out with 54 primary education students from the 6th grade in the spring term of the 2009 and 2010 academic year in the Central Primary School of the city of Kastamonu in the central district. 6 D branch consisting of 27 students as an experimental group, 6 C branch consisting of 27 students as a control group were selected for the research. Lecture presentations are made according to the cooperative learning method in the experimental group and according to the traditional teaching methods in the control group.The achievement test as a prior test implemented to both groups in the research to measure students' knowledge. And at the end of the study during 5 weeks, the same achievement test is implemented as last test. In addition, after 4 months, the same achievement test is implemented once again to measure the durability of knowledge. And finally the Jigsaw Vision Scale (JVS) is implemented to the students of the experimental group. Additionally, between the experimental and the control group selected before starting to the study, to have no significant difference in terms of knowledge levels, notes of the report have been looked too. According to the notes of report and the results of pre achievement test, no significant difference is seen between the experimental and the control group.In the evaluation of the data obtained at the end of the research, the independent groups used t test and benefit from the SPSS packaged software.In the research, when the experimental group where the cooperative learning method is implemented and the control groups where the traditional educational method is implemented compared, the experimental group was found more successful than the other group. In addition, according to the results obtained from the Jigsaw Vision Scale implemented at the end of the research; the jigsaw techniques that is the cooperative learning method has been determined more efficient in the success of students.Key Words: Cooperative Learning, Jigsaw Method, Science Education
Collections