Çokgenler konusunun ilköğretim 7. sınıf öğrencilerine vee diyagramları ve zihin haritaları kullanılarak öğretimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı İlköğretim yedinci sınıf matematik dersi kapsamındaki ?Çokgenler? konusunun Vee diyagramları ve Zihin haritaları kullanılarak öğretiminin öğrenci başarısına ve bilgilerin kalıcılığına etkisini araştırmaktır. Çalışmada ön test son test kontrol gruplu desen uygulanmıştır.Çalışma 2010?2011 eğitim öğretim yılında 39 7. sınıf öğrencisi arasından yansız atama ile belirlenmiş iki grupta gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda Çokgenler konusu Vee diyagramları ve Zihin haritaları kullanılarak, kontrol grubunda ise aynı konu geleneksel yöntem (7. sınıf ders kitabındaki müfredata uygun) ile işlenmiştir.Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından 35 soruluk bir başarı testi geliştirilmiştir. Çalışma öncesi yapılan pilot uygulama sonuçlarına ve uzman görüşlerine dayanılarak soru sayısı 25'e indirilmiştir.Öğretimin sonunda her iki gruba da son test uygulanmış olup, grupların ön test- son test puanları arasındaki ilişki tekrarlı ölçümler için iki faktörlü ANOVA testi ile belirlenmiştir. Süreç sonunda deney grubu öğrencilerinin Zihin haritalama ve Vee diyagramlama tekniklerine yönelik görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Uygulamadan 40 gün sonra deney ve kontrol grubuna ön ? son test sorularını içeren bir kalıcılık testi uygulanmıştır. Kalıcılık testi puanları arasındaki ilişkiye tekrarlı ölçümler için iki faktörlü ANOVA testi bakılmıştır.Ön test sonuçlarına göre gruplar arasında anlamlı bir fark bulunmamasına rağmen (p>0,05), son test sonuçları deney grubu lehine, gruplar arasında anlamlı bir farklılığın olduğunu göstermiştir (p<0,01 ). Kalıcılık için yapılan testin sonuçları gruplar arasında anlamlı bir farklılığın olduğunu göstermiştir(p<0,05 ). Çalışmadan elde edilen sonuçlar, Zihin haritalama ve Vee diyagramlama tekniklerinin, geleneksel öğretime göre daha etkili olduğunu ve ayrıca kalıcılığa da etkisi olduğunu göstermiştir. The aim of this study is to examine the effect of ?Polygons? topic, which is included in mathematics curriculum of seventh grade, on the student success and permanence of the knowledge using Mind maps and Vee diagrams. In this study the pre-test and post-test with the control group were conducted.The research was done with control and experiment groups consisting of 39 seventh grade students who were randomly identified using pre-test in the year of 2010?2011. Traditional method (which is in study book) was applied to control group while Mind map and Vee diagrams were applied to the experiment group while teaching the Polygons topic. In the working, a success test that had 35 questions was developed but decreased 25 questions because of the thought of specialists.For repeated measures, at the end of the teaching post-test is applied to both of the groups and relation between the groups pre-test and post-test scores are determined with the two factor ANOVA test. At the end of the process experiment groups students? opinions about the Mind maps and Vee diagram techniques are tried to determine. 40 days after this experiment, a permanence test which includes pre-test and post-test questions is applied to the experiment groups. Scores between the permanence test results are compared with the two factor ANOVA test.There is no significant difference between groups according to the pre-test results (p > 0,05), post-test results showed that there is a significant difference between groups in favor of experiment group(p<0,01).According to the permanence test results, showed that there is a significant difference between groups in favor of experiment group(p<0,05 ).These results showed that Mind maps and Vee diagram techniques are more effective than the traditional teaching method.
Collections