İlköğretim matematik eğitiminde öğrencilerin matematik tarihi bilmelerinin matematiğe yönelik başarı ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim altıncı sınıf matematik dersindeki sayılar, geometri, cebir ve olasılık öğrenme alanlarının matematik tarihi kullanılarak öğretiminin öğrenci başarısına ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisini belirlemektir. Çalışmada yöntem olarak karma yaklaşım benimsenmiş, öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma 2011-2012 eğitim öğretim yılında Bolu ilindeki iki farklı ilköğretim okulunda, toplam 44 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir.Deney grubundaki çalışma kapsamında MEB'in önerdiği yıllık plan yeniden düzenlenmiş, kazanımın keşfi ya da gelişmesinde rol oynayan ünlü matematikçiler ve tarihi anekdotlar öğrencilere performans ödevi olarak verilmiştir. Sınıf ortamına taşınan 24 matematikçi ve tarihi anekdot ile 4 hafta boyunca 8 kazanımın öğretim süreci desteklenmiştir. Araştırmaya derinlik katmak amacıyla öğrenci görüşlerine başvurulmuş, nitel veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilip betimsel olarak analiz edilmiştir. Kontrol grubunda ise aynı kazanımlar eşit sürede 6. sınıf öğretmen kılavuz kitabı doğrultusunda işlenmiştir.Önbaşarı ve öntutum puanları kontrol altına alındığında deney ve kontrol grubu öğrencilerinin sonbaşarı ve sontutum puanları arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığına ANCOVA testi kullanılarak bakılmıştır. Ayrıca öğrencilerin performans ve sontutum puanlarının sontest puanlarını etkileyip etkilemediği çoklu regresyon analizi kullanılarak test edilmiştir. Eldeki veriler ANCOVA ve regresyon analizinin varsayımları sağlamaktadır.Başarı testi sonuçlarına göre deney grubu lehine anlamlı bir farklılık görülürken, tutum testinde anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Performans notlarının öğrenci başarısını yüksek düzeyde pozitif yönde etkilediği ancak tutum puanlarının öğrenci başarısı üzerinde etkisinin olmadığı rapor edilmiştir. Öğrenciler uygulanan yöntemin duygu ve biliş boyutundaki katkıları hakkında olumlu görüş belirtmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Matematik Tarihi, Matematik Öğretimi, ilköğretim Matematiği The aim of this research is to determine the effects of teaching numbers, geometry, algebra and probability in mathematics class of the sixth grade of elementary school on students? achievement and their attitudes towards mathematics by using history of mathematics. The mixed approach was adopted as a method and the pretest-posttest control group semi-experimantal design was used in the study. The study was carried out with 44 students in total in two different village elementary schools of Bolu in 2011-2012 academic year.The annual plan, which The Ministry of National Education proposed, was re-organized within the scope of the study in the experimental group and famous mathematicians and historical anecdotes that played a role in discovery or development of the gain were given to students as performance projects. The teaching period of 8 gains was supported with 24 mathematicians and historical anecdotes during 4 weeks. To deepen the study students? opinions were asked, the qualitative data was obtained via semi-structured interview form and it was descriptively analysed. The same gains were treated in equal time in accordance with the sixth grade teacher guide book in the control group.When pre-success and pre-attitude scores were taken under control, ANCOVA test was used to determine whether there was a meaningful difference between the final success and final attitude of the experimental and the control group students. In addition, multiple regression was used to test whether students? performance and final attitude scores affected their final test scores. Available data provides the assumptions of ANCOVA and regression analysis.According to the achievement test while a meaningful difference was found out in favour of the experimental group, a meaningful difference was not found out in the attitude test. It was reported that the performance grades positively affected student achievement at a high level but that the attitude scores had not any effect on student achievement. Students expressed a positive opinion about the contribution of the method used to sentiment and cognitive dimensions.Key Words: The History of Mathematics, The Teaching of Mathematics, The Primary School Mathematics
Collections