5E Modeli merkezli laboratuvar yaklaşımının fizik laboratuvarı dersinde fen bilgisi öğretmen adaylarının tutum ve başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, genel fizik laboratuvarlarında üniversite öğrencilerinin derse karşı tutumlarının gelişiminde ve akademik başarılarında, 5E Modeli merkezli laboratuvar yaklaşımı ile doğrulama laboratuvar yaklaşımının etkisi karşılaştırılmıştır.Bu çalışma, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesinde 2010-2011 eğitim-öğretim yılı güz döneminde fen bilgisi öğretmenliği 1. sınıfta öğrenim gören, 60 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırma rastgele seçilen 30 öğrencinin oluşturduğu deney grubu ile aynı şekilde oluşturulan ve 30 öğrenciden oluşan kontrol grubu ile yürütülmüştür. Ders sunumları esnasında deney grubunda 5E Modeli merkezli laboratuvar yaklaşımı kullanılırken, kontrol grubunda doğrulama laboratuvar yaklaşımına yer verilmiştir.Araştırmada öncelikle her iki gruba da öğrencilerin ön bilgilerini ölçmek için başarı testi ön testi, uygulama öncesi tutumlarını belirlemek için de tutum ölçeği ön testi uygulanmıştır. 8 hafta süren çalışma sonunda ise aynı başarı testi ve tutum ölçeği son test olarak uygulanmıştır.Araştırma sonunda elde edilen verilerin istatistiksel değerlendirmesinde bağımsız gruplar t-testi kullanılmış ve SPSS paket programından faydalanılmıştır.Araştırma sonunda, 5E Modeli merkezli laboratuvar yaklaşımının uygulandığı deney grubu ile doğrulama laboratuvar yaklaşımının uygulandığı kontrol grubu karşılaştırıldığında, deney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerine göre daha başarılı olduğu ve daha olumlu tutumlar geliştirdiği sonucuna varılmıştır. In this research, laboratory approach based on 5E Model?s effect and traditional verification laboratory approach?s effect that development of university students? attitude to lesson and academic success were compared in basic science laboratory.This study was caried out with 60 university students from the 1st classes of science mastership in the autumn term of the 2010 and 2011 academic year in Kastamonu University Education Faculty. Research was caried out experimental group that was composed with 30 students who are chosen randomly and the control grup that was composed with 30 students who are chosen the same way with the experimental gruop. Laboratory approach based on 5E Model was used in the experimental group in lesson presentations. Traditional verification laboratory approach was used in the control group in lesson presentations.In this research primarily, the achievement prior test was implemented to both groups to measure students? preliminary information and attitude scale prior test was implemented to determine students? attitude before implementation. At the end of the study that was continued during 8 weeks, the same achievement test and attitude scale was implemented as last test.The data that were obtained from the research were evaluated statistically with using the independent samples t test and it was taken advantage of the SPSS packaged software.At the end of the research, when the experimental group where laboratory approach based on 5E Model was implemented and the control group where traditional verification laboratory approach was implemented are compared, it was reached the conclusion that the experimental group was more successful than the control group and the experimental group developed more affirmative attitude than the control group.
Collections