Genel Fizik-I dersinde `Doğru Akım Devreleri` konusunun öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin fen ve teknoloji öğretmen adaylarının başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada ?doğru akım devreleri? konusunun öğretiminde, bilgisayar destekli öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının başarısı üzerindeki etkisi geleneksel öğretim yöntemi ile karşılaştırılarak incelenmiştir.Araştırma için; Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 2010?2011 eğitim-öğretim yılı, bahar yarıyılı 1. sınıfa devam eden toplam 60 öğrenciden eşit sayıda seçilen 1 kontrol ve 1 deney grubu oluşturulmuştur. Veri toplama aracı olarak doğru akım devreleri konusunda seçilen 15 soruluk başarı testi kullanılmıştır. Kontrol grubundaki öğrencilere doğru akım devreleri konusu geleneksel öğretim yöntemleriyle işlenirken, deney grubu öğrencilerine ise aynı konu bilgisayar destekli öğretim modeliyle 4 hafta süreyle işlenmiştir. Her iki gruba da ön test olarak uygulanan başarı testi, ders işlendikten sora başarıyı ölçmek amacıyla son test olarak uygulanmış ve elde edilen veriler SPSS 11 istatistik paket programında ?karşılaştırmalı t testi? ile analiz edilmiştir.Analiz sonucunda bilgisayar destekli öğretim modeli kullanılarak ders işlenen deney grubunun başarısı ile geleneksel öğretim yöntemlerinin kullanıldığı kontrol grubunun başarısı arasında, deney grubunun lehine anlamlı bir fark tespit edilmiştir. Araştırmada, bilgisayar destekli öğretimin, geleneksel öğretime kıyasla öğrencilerin başarılarında daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. An equal control and experimental group from totally 60 students have been constituted among the students who currently studying at Kastamonu University - Faculty of Education in Science Teaching department during 2010-2011 academic year of the spring term. An achievement test, about Direct Current Circuit, including 15 questions has been used for the purpose of gathering data. While the control group has been taught Direct Current Circuit subject with traditional teaching methods, the experimantal group has been taught the same subject with computer-assisted teaching method for 4 weeks. The achievement test, practised as pretest to both groups, has been practised as posttest for the purpose of measuring success after the lessons and the datum gathered have been analysed with
Collections